Kan ik aardappelen in een tupperware bakje koken in de magnetron?

Ons fornuis heeft kuren en het is voorlopig nog niet gerepareerd, vrees ik. We zijn dus op onze magnetron aangewezen. Voor vanavond wilde ik gewoon een simpel stamppotje maken. Kan ik hiervoor de aardappelen koken door ze af te sluiten in een tupperware bakje en vervolgens in de magnetron te plaatsen?

3 jaar geleden
in: Koken
5.6K
Pieterke
3 jaar geleden
https://www.ikea.com/nl/nl/p/foljsam-ovenschaal-helder-glas-50311269/?
Ovenschalen hoeven helemaal niet duur te zijn. Bij Ikea heb je ze vanaf 1,99 euro. Lijkt mij fijner dan een tupperware bakje.

Antwoorden (3)

het kan wel, tupperware heeft speciale schaaltjes om in de magnetron te koken. Of het met de andere lukt weet ik niet. dan kun je beter een ovenschaal gebruiken.
Of misschien nog handiger , bij de kringloper gaan kijken of ze een elektrisch kookplaatje hebben. Sommige winkels zoals aldi hebben ze ook wel eens in de aanbieding
anneliez
3 jaar geleden
Koken in de magnetron kan wel, maar je moet het schaaltje niet afsluiten. Tijdens het opwarmen/koken ontstaat druk in het schaaltje, die moet er wel uit kunnen.
3 jaar geleden
Ja, je kunt aardappelen in de magnetron koken. Maar het deksel mag niet op het bakje, tenzij dat speciaal voor de magnetron bedoeld is en een te openen stoomgaatje heeft. (De standaard tupperware bakjes hebben deksel van slap plastic en die kunnen niet in de magnetron).

Het beste kun je de aardappels eerst in blokjes van ongeveer gelijke grootte snijden. En je doet een klein laagje water in het bakje.
Amadea