Simpele mooie taart maken?

Ik heb nog nooit een taart gemaakt wel langwerpige cake naturel en chocola.

Nu wil ik eens een MOOIE taart maken die niet te moeilijk is voor mij (maar ook niet te makkelijk). http://www.joyofbaking.com/BostonCreamPie.html Dit is een voorbeeld van een lelijke taart.

Het vreemde is ik kan geen mooie simpele taart recepten vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Antwoorden (9)

Kwarktaart met stukjes fruit erop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop twee of drie taartbodems, strijk ze in met geklopte slagroom met versteviger, doe er vruchten op. Leg de bodems op elkaar, en strijk de nu verkregen taart af met de rest van de slagroom. Decoreer hem met vruchten en wat chocolade vlokken. Simpel, lekker en snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
500 gram goudrenetten (of elstar- die heb ik zelf genomen); 1 zakje pecannoten (zakjes van 55 gr., liggen bij A.H. bij de bakproducten); 4 eetlepels ahornsiroop (ik heb schenkstroop voor pannekoeken genomen, ik vind de ahorn vreselijk duur!); 2 eieren; 100 gr. basterdsuiker(wit); 1 zakje vanillesuiker; 2 theelepels kaneel; 3 eetlepels melk; mespuntje zout; 200 gr. zelfrijzend bakmeel ; 100 gr. maizena

Hulpmiddelen
Springvorm van 22 cm doorsnee of (glazen)vorm van 20 x 18 x hoog 7 cm ; alu.folie; kom; mixer; vijzel om de nootjes klein te maken of iets anders om dit te doen.; gebaksschaal

Voorbereiding
Oven voorverwarmen op 180 graden c.
springvorm invetten
pecannoten in de vijzel kleinmaken.

Bereidingswijze
De bodem van de ingevette springvorm bedekken met aluminium folie en dit ook beboteren. Smeer de 4 eetlepels siroop goed over de bodem en bedek de siroop met de kleingemaakte pecannoten. er goed overheen strooien zodat de siroop bedekt is. Schil de appels, verwijder klokhuizen en snijdt in schijfjes. Doe de eierdooiers in een kom met de suiker, vanillesuiker, kaneel, zout en de melk. Klop tot er een luchtige massa is ontstaan. Klop in een grote kom de eiwitten stijf. Voeg het eierdooiermengsel toe. Zeef in gedeelten het zelfrijzend bakmeel met de maizena erbij. Spatel dit steeds voorzichtig er doorheen. Schik de appelschijfjes in de vorm over de pecannoten en schenk dan het beslag erover, Bak de cake op een rooster, iets onder het midden van de (voorverwarmde) oven in +/- 40 minuten gaar. Even met een sate prikker testen of de taart gaar is. (stokje moet er droog uitkomen) Laat de taart uit de oven in de vorm 15 minuten staan, alvorens je de vorm verwijdert.
eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op infonu.nl, rubriek "eten en drinken "en zoek op "taart ".
Succes

Toegevoegd na 13 minuten:
Als je tenminste simpele taartrecepten zoekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hartentaart

voor ongeveer 12 personen .

Wat heb je nodig:
10 onbespoten tulpen in allerlei kleuren truc 6
1 grote ronde luchtige chocoladecake truc 13
500 milliliter slagroom truc 2
2 theelepels gemalen kaneel
3 eetlepels honing
3 bananen, in de lengte in plakken gesneden
een paar druppels citroensap
400 gram witte marsepein truc 4
150 gram roze marsepein
poedersuiker
200 gram jam truc 8
hartvormige taartvormpjes, verschillende maten
1 eiwit truc 1

hoe maak je het

Teken op karton een hart, zo groot dat het nog gemakkelijk uit de cake te snijden is. Knip het hart uit, leg het op de cake en snij deze langs het karton uit.

Snij de cake in twee schijven. Klop de slagroom. Kluts de kaneel en de honing erdoor en smeer het lekker dik op het onderste deel van de cake. Besprenkel de plakjes banaan met een paar druppeltjes citroensap en verspreid ze over de laag slagroom. Zet daarna de bovenste cakeschijf erop. Smeer de cake helemaal in met jam. Rol de witte marsepein uit en leg deze over de cake heen, zodat hij helemaal onder de marsepein verdwijnt. Snij het teveel aan marsepein aan de onderkant weg.

Druk verschillende hartjes uit de platgerolde roze marsepein en plak ze met eiwit op de taart. Om hem mooi glanzend te ma­ken, kun je met een kwastje de hele taart insmeren met eiwit.

Boetseer van de roze marsepein 10 vingers. Je eigen handen kun je mooi als voorbeeld gebruiken.

Lak de nagels met eiwit, dan lijken ze nog echter. Als je gekleurde nagels wilt, verf je ze met eiwit en voedingskleurstof.

Leg de vingers tegen de zijkant van de taart. Knip de steeltjes van de tulpen kort en versier je hartentaart ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet zo'n taart als op de foto wilt, moet je of je taart ook aan de zijkant glazuren, of alleen aan de bovenkant en als derde optie; een taart zonder glazuur en met een laagje marsepein bekleden.
En anders een oer-Hollandse appeltaart misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die taart die je in de afbeelding laat zien, kan je nog verder afmaken.
Door de chocolade ook over de zijkanten uit te smeren, zodat het een geheel wordt.

Vervolgens kan je ervoor kiezen om de bovenkant te decoreren.
Bij de supermarkt heb je leuke eetbare versiersels te koop, je kan ook bijvoorbeeld mooie figuurtjes maken van marsepijn.

Enjoy!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van een Engelse Cheese cake. Kijk op ww.letscookit.tv als je in de de zoekfunctie cheese cake intoetst vind je het recept. Er staan ook andere taarten op de site. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een eenvoudige boterkoek (even googelen) en beleg deze met verse aardbeien, met zo af en toe een toef room en voor de mooi en extra smaak kan je er ook nog een fijngesneden muntblaadje over strooien.

Of maak een arretjescake (nog eens googelen) maar dan met bastognekoeken (hmmm!) met chocoladevlokken of hagelslag.