Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk laadvermogen van een airfryer is voldoende voor twee personen?

Bij een omschrijving staat bv capaciteit 2 á 3 personen. Laadvermogen: 1,5kg / 3,5L.
Frites bakken tot 1500gr. Lijkt mij erg veel voor twee personen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb een aerofryer XXL waar ook tot 1500 gr frites in kan, maar in de praktijk kun je hooguit één zak frites (700 gram) in één keer bakken. Als je meerdere dingen tegelijk wilt bakken, bijvoorbeeld aardappeltjes en kip, dan heb je echt een grote nodig, ook al ben je met z'n tweeën.
(Lees meer...)
bamibal
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Bamibal, als ik je goed begrijp kun je er een hele maaltijd tegelijk in klaarmaken?
bamibal
3 jaar geleden
Ik doe het nooit, maar het kan wel.
Thecis
3 jaar geleden
Ik doe het zelf ook nooit.
Maar ik zou voor een grote gaan (zelf ook een XXL). Je behoudt de vrijheid om datgene te maken wat je wil. Plus dat als je kleine dingen maakt, de luchtcirculatie altijd goed is (niet belemmert wordt).
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ik lees ook dat als je geen spatdeksel gebruikt alles in het rond vliegt. (Toch niet in de keuken hoop ik).Maar voor het apparaat dat ik op het oog heb zijn deze er niet.
bamibal
3 jaar geleden
Als je gewoon friet of patat bakt, vliegt er niets weg. Wel heb ik eens geprobeerd om kaas te smelten op een boterham, maar toen bleek inderdaad de kaas van mijn brood te zijn gewaaid en lag naast het brood.
Zo's spatdeksel zou moeten helpen tegen spetters die tegen het verwarmingselement aan komen en kunnen verbranden.
Op Aliexpress zijn trouwens veel accessoires te koop voor airfryers. Als je de juiste maat weet ben je veel goedkoper uit.
bamibal
3 jaar geleden
Ik heb trouwens de Princess Aerofryer 182055. Die is niet duur en schijnt niet veel onder te doen voor een dure Philips.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt. Princess 182033 - Digital Aerofryer Deluxe.
paulus811
3 jaar geleden
Een XXL is veel te groot voor 2 personen, een XL volstaat dan ruimschoots. Je kunt denken dat teveel geen kwaad kan, maar in een test van de consumentenbond bleek de XXL er veel langer over te doen om warm te worden (logisch). Je gebruikt dus onnodig veel energie, het kost onnodig veel tijd, je gebruikt onnodig veel ruimte en je betaalt onnodig veel geld voor een te groot apparaat. En 'hooguit' 700 gram frites, zoals in het antwoord is natuurlijk erg veel voor z'n tweeën. Je maakt het natuurlijk zelf uit, maar ik zou ook zeker een XL overwegen.
paulus811
3 jaar geleden
En doe jezelf een plezier, koop wel een Philips. Lees er anders de test van de consumentenbond nog eens op na. Iemand die daar lid van is kan je de test online zo laten zien.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding