Kun je een zelf gemaakte taart van cakebeslag het beste in zijn bakvorm laten afkoelen?

Het is zo'n oude bakvorm: rond, van metaal met een opstaande rand die eraf kan. Is het beter om die rand eraf te halen? Of maakt het niets uit? Het gaat mij erom dat de cake het lekkerste is: krokant van buiten en zacht van binnen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Antwoorden (3)

Je kan hem het beste gewoon in de springvorm af laten koelen, dat hard van buiten/zacht van binnen komt van het bakken en het beslag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon even een minuut of 10 in het blik laten,en dan de rand er af halen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om uitdrogen te verkomen kun je het beste de rand eromheen laten zitten. Invetten met boter en het beslag zorgt er ook voor of de cake krokant wordt.

Voor een variatie kun je ook 1-2 laagjes filodeeg in je vorm doen voordat je de cake erin doet. Dan krijg je er een lekkere crunch omheen. Eventueel met gesmolten chocolade en fruit.