Hoe kan ik een makkelijke dipsaus maken voor chips?

Ik heb mayo, ketchup, american saus en wat kruiden. Heeft iemand een goed recept met een of meer van die ingrediënten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
70.9K
Ritsuka
11 jaar geleden
Geen yoghurt? Kun je magere dip mee maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mixen en proeven zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke kruiden heb je?

Antwoorden (8)

Mayonaise met een beetje curry door elkaar roeren en klaar is kees.
Eventueel wat gedroogde bieslook of peterselie toevoegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik meng altijd yofresh (soort mayo) met ketchup en dan gemalen peper erdoor. Ik doe er geen zout in omdat de chips natuurlijk al zout is. Als je het wat pittiger wil zou je er nog chilipeper door kunnen doen. Verhoudingen weet ik niet .. Gewoon proeven tot je het lekker vindt. Eet smakelijk ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer gewoon wat uit zou ik zeggen, wat de één lekker vindt, vindt de ander misschien weer niks. Ik gebruik graag mayo met yoghurt, of meng zelf door 'gewone' mayo wat water of (soja)melk. Dan kruiden erdoor, aromat tuinkruiden vind ik heel geschikt, of flink wat kerriepoeder met wat verse kruiden erbij, of een combi van mayo en ketchup met kruiden, etc. Ook een goeie vind ik een beetje van die smeerbare kruidenkaas voor op brood, met wat mayo en yoghurt of (soja)melk, en dan nog wat verse kruiden erbij. Gewoon proberen, je kunt met jouw ingrediënten in elk geval alle kanten op. Even proeven, en aan de hand daarvan wat nieuwe toevoegingen doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mayo met veel kerrie poeder er doorheen. klein beetje water zodat ie beter te dippen is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor naturelchips --> mayo + mosterd, meng deze twee todat jij de smaak goed vindt en eet deze bij de naturelchips..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door mayonaise met een beetje ketchup te mengen en er dan een scheutje sherry of whisky, theel. citroensap en wat paprikapoeder door elkaar te roeren , er naar smaak wat Worcestershiresauce bij te doen en er dan wat opgeklopte slagroom doorheen te spatelen, heb je een heerlijke cocktailsaus.

Meng 1 eetl. mayonaise met 1 theel. mosterd, peper-knoflook,1 theel. ketchup en wat water door elkaar en dippen maar.

Meng 1 eetl. mayo met 2 theel. ketchup, 2 theel. curryketchup, ½ theel. kerriepoeder, ½ theel. paprikapoeder en wat fijngeknipte bieslook.
Evtl. een likje sambal erdoor maakt het pittiger.

Meng mayo en ketchup in een kom, maal er peper en zout over, pers knoflookteentjes er boven uit en roer alles met versgehakte peterselie onder elkaar.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'' scheutje sherry of whisky, theel. citroensap''
''Worcestershiresauce''
''slagroom''
''mosterd'' Etc. etc. etc. Goede tips hoor, maar volgens mij vraagt de vraagsteller naar een recept met een of meer van DIE ingredienten die diegene opnoemt.
amc
11 jaar geleden
.....en wat kruiden.....misschien zitten die er net bij (^-^).
mosterd heb je ook vaak in huis en misschien ook wel de andere ingrediënten. Ik heb ze zelf altijd wel in huis, zo zullen er meerderen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ene kant heb je wel gelijk, maar het punt is dat de vraagsteller daar niet om vraagt maar specifiek zeg; een of meerdere van DIE ingrediënten.
Recept dipsaus.

Ingrediënten voor 4 personen:
6 eetlepels mayonaise of fritessaus, 2 eetlepels ketchup, 2 eetlepels curry, 1 theelepel paprika poeder, 1 theelepel kerriepoeder, 1 theelepel mosterd, bieslook.

Hulpmiddelen:
Mes kom lepel

Voorbereiding:
De bieslook fijnsnijden

Bereidingswijze:
Alle ingredienten door elkaar heen mengen. Eventueel nog zout en/of peper naar smaak toevoegen. Je kunt de saus ook pittiger maken door van 1 van de ingredienten wat meer in te doen maar dat is een kwestie van smaak.

Serveertips:
Eetlepel sambal toevoegen of een pepertje er door heen om het pittiger te maken.

Toegevoegd na 9 minuten:
Magere dipsaus, zelf maken
■Een kommetje
■Een eetlepel halvanaise
■2 Eetlepels yoghurt
■2 Teentjes knoflook
■Een paar sprietjes verse bieslook

Was en snijd het bieslook in kleine flintertjes. Knijp de teentjes knoflook uit boven de halvanaise. Voeg de yoghurt, het bieslook, de knoflook en het water toe en roer door elkaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu ben ik in de war! Is curry en kerrie niet hetzelfde kruidenmengsel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, kerrie of curry is in feite een samenstelling van andere specerijen en kruiden. Kerrie is opgedeeld in: Mild, Curry, Madras, Vindaloo, Phall. Telkens is elke stap iets scherper dan de vorige. Vindaloo en Phall zijn voor ons Westerlingen niet echt aan te raden gezien de scherpe smaak!
Ik doe altijd wat majo met knoflookkruiden of één teentje knoflook met wat peper en zout en bieslook. inplaats van de majo gebruik ik ook wel eens hollandse slasaus van gouda's glorie, dan is het wat dunner.