Kun je zelf gemaakte marinade langere tijd bewaren?

Ik zou graag een fles marinade maken zodat ik het alleen maar bij het vlees hoef te doen.
Zou dit kunnen en hoe zorg je dat het langer houdbaar is.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Koken
9.5K

Antwoorden (1)

Ja, dat kan - maar het ligt er erg aan wat je er in stopt hoe lang het houdbaar is. Veel suiker, en ook bijv. veel zuur, maakt het lang houdbaar. Maak niet té grote hoeveelheden - bijv. voor maximaal 2 weken? Stop het in een goed schoongemaakte fles (heet water met soda, of steriliseren in de oven), en bewaar in de koelkast. Je zou het ook in kunnen vriezen.