Hoe bereid ik vis zodat graat gegeten kan worden?

Ik kan hier niks over vinden op internet. Ik weet hoe ik vis moet bereiden,maar vroeg mij af of het mogelijk is om een vis zo te bereiden dat de graat mee gegeten kan worden. In blikje tonijn bijvoorbeeld zit graat maar die kan je vaak gewoon eten omdat het zo zacht is. Wie heeft een tip.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Koken
3.6K

Antwoorden (1)

Als vissen worden ingeblikt, worden ze onder hoge druk verhit. Dit verzacht de graten.
Alleen de graten van kleine vissen kun je zachter maken door ze in een snelkookpan te verhitten.
Overigens heb ik zelf nog nooit een een graat in een blikje tonijn ontdekt. Die worden er in de fabriek eerst uitgehaald.
SimonV
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ grote graat kun je inderdaad nooit eten. Keihard en vlijmscherp. Graat is eigenlijk wat bot is van vlees dat gegeten wordt. Je eet toch ook geen karbonade met bot. Dat bot krijg ik ook niet zacht.
Antoni
5 jaar geleden
Ik vermoed dat het ook wel lukt met gewoon koken: je hebt er niet per se een snelkookpan voor nodig.