Kan je gebakken en daarna ingevroren kip door een salade doen.?

Dus eten zonder nog te verhitten...

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Koken
5.3K

Antwoorden (2)

Als je de kip kort na het bakken hebt ingevroren is daar niks mis mee.
Verse kip kan besmet zijn met enge bacillen.
Maar als je 'm eenmaal goed hebt gebakken zijn die voorgoed vernietigd natuurlijk.
Dus de staat van het ontdooide vlees is nog precies zo als toen je het invroor.
5 jaar geleden
Ja dat kan.
Let er wel op dat je de kip na het bakken meteen laat afkoelen. Vervolgens meteen invriezen.
Indien je de kip laat ontdooien, doe dit dan rustig in de koelkast en niet bijvoorbeeld op het aanrecht.
Vervolgens kun je de kip gewoon koud eten. Deze hoeft echt niet opnieuw verwarmd te worden. Sommigen zeggen dat de kip alleen iets droger is, maar in een salade merk je dit niet, vooral niet als dressing in de salade gaat.
Let er wel op dat bereide kip slechts 3 maanden in de vriezer houdbaar is. Beduidend korter dan rauwe kip.

https://www.smulweb.nl/wiki/273/Kip