Weet iemand een goed recept om een stapeltaart te maken?

De stapeltaart moet 2 lagen zijn. Niet meer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
google even op recepten, daar is vast veel te vinden.
Ik tikte per ongeluk op goede vraag terwijl ik een reactie wilde geven. Zo'n goede vraag vind ik dit niet want je kunt dit gewoon zoeken op verschillende sites.

Het beste antwoord

http://www.kanaal50.be/Tv/Kanaal50_taart_biscuit_bakken_kooktips/Een_biscuit_maken/Bak-_en_kooktips/TV-catalogus/113

Op deze site wordt stap voor stap voorgedaan hoe je te werk gaat om ' dé taart' te maken. Dit is namelijk de heerlijke luchtige taart van biscuitdeeg.
Er wordt bij de ingrediënten gesproken over 'cremepoeder' en wij kennen dit als gustardpoeder.
Het is echter niet noodzakelijk, want je kunt ook gewoon een zakje vanillesuiker bij de basterdsuiker doen om de vanillesmaak te krijgen.
Een professionele draait er zijn hand niet voor om om hem even uit het losse handje precies doormidden te snijden. Het is tenslotte zijn vak, maar als amateur kan je beter een lichte insnede maken rondom de zijkant van de taart op de hoogte die je wilt hebben en in deze snee een draad stevig naaigaren als ijzerdraad of flossdraad leggen, rondom hè. Zorg dat de draad aan allebei de kanten een lang stuk overhoudt die je nu in allebei je handen neemt. Trek nu krachtig de draad aan en kruis daarbij je handen en armen over elkaar zodat de draad de taart doorsnijdt.
http://www.youtube.com/watch?v=uzBAh7mWSvY
Hierop staat ook een goede tip bij het doorsnijden en ook meteen een ander lekker recept als je een andere vulling wilt.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik heb een stapeltaart gemaakt gewoon van het biscuitbeslag. Wel even zorgen voor de stokjes tegen het doorzakken.
Het laatst een taart gemaakt met slagroom en verse aardbeien en bovenlaag met botercreme.. zeeer geslaagd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ingrediënten voor biscuitdeeg

•4 grote eieren
•150 g suiker
•150 g zelfrijzend bakmeel
•Vloeibare olie
•Eventueel 100 g bloem en 50 g maizena
Materialen

•Garde
•Spatel
•Beslagkom
•Ronde bakvorm
•Oven
•Draad
Bereiden

Klop 4 grote eieren schuimig en luchtig met 150 g suiker. De eimassa moet als het ware als een lint van de garde lopen.

Zeef hierboven 150 g zelfrijzend bakmeel en spatel alles luchtig door elkaar met een (metalen) lepel. Vet de bodem van een ronde bakvorm (diagonaal 24 cm) in met vloeibare olie en laat het beslag hierin glijden.

Bak het biscuitbeslag in een oven van 175 graden Celsius gaar in ca. 35 á 40 minuten. Laat de vorm in de uitgeschakelde oven 20 minuten afkoelen en keer de vorm dan boven een rooster. Snijd de taart doormidden met behulp van een draad. Dit geeft een mooier resultaat. Zet een kleine inkeping in het deeg en trek een tussen beide handen gespannen draad er strak door.

Maar één grote en één kleine die je vervolgens op elkaar stapelt.

Vervolgens vullen en afwerken met o.a Botercreme, Royal Icing, marsepein/rolfondant, chocopasta, slagroom etc

http://www.jouwtaartshop.nl/zelf-een-stapeltaart-maken.html?gclid=CPGk37nf96sCFQODDgodOmh5Dw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Feestelijke stapeltaart.

Ingrediënten:

boter en paneermeel voor de vorm
7 eieren
zout
250 gram + een beetje suiker
3 zakjes vanillesuiker
amandelaroma
250 gram bloem
100 gram maizena
1,5 zakje bakpoeder
175 gram abrikozenjam
400 gram kokosbonbons (bv. raffaello)
800 milliliter slagroom
1 zakje slagroomversteviger
ca. 3 eetlepels amandelschaafsel
425 milliliter abrikozen (blik)
75 gram frambozen
ca. 60 suikerparels
bakpapier

Bereidingswijze:

Vet een taartvorm (28cm) met 3 etages in en bekleed deze met bakpapier. Bestrooi de vorm met paneermeel. Splits de eieren, klop de eiwitten met 7 eetlepels water en een snufje zout in een grote kom stijf. Voeg geleidelijk 259 gram suiker en 2 zakjes vanillesuiker toe. Spatel de eidooiers er een voor een voorzichtig doorheen. Voeg een paar druppels amandelaroma toe. Zeef de bloem, maizena en het bakpoeder over het deeg en spatel erdoor. Strijk het deeg in de vorm, bak de taart ca. 1 uur op de tweede rail van onderuit gezien in een voorverwarmde oven van 175 graden C. (stand 2). Laat de bodem ca. 15 minuten afkoelen. Maak hem eventueel aan de rand met een mes los en stort hem op een taartrooster en laat deze afkoelen. Halveer de bodem van elke etage in het midden (niet bij de hoek). Verwarm de jam, bestrijk er de onderste bodem mee en leg de tweede bodem erop. Hak 300 gram bonbons in stukjes. Klop 400 milliliter slagroom stijf en spatel de fijngehakte bonbons erdoor. Bestrijk de tweede bodem met 2/3 van de slagroom, leg de derde bodem erop, bestrijk hem met de rest van de slagroom en leg de vierde bodem erop. Klop 400 milliliter slagroom stijf en voeg geleidelijk 1 eetlepel suiker en 1 zakje vanillesuiker toe. Bestrijk de hele taart met de slagroom. Rooster het amandelschaafsel in een pan zonder boter en laat de abrikozen uitlekken. Snijd deze in dunne schijfjes. Was eventueel de frambozen en dep ze droog. Halveer de rest van de bonbons. Druk het amandelschaafsel tegen de onderste taartrand aan. Garneer de taart met abrikozen, frambozen en bonbons en suikerparels.

Succes!!