Als ik de aardappelen geschild en gewassen heb, moet ik ze dan weer wassen na halveren of blokjes snijden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is wel zo verstandig, want anders gaat het erg schuimen tijdens het koken. Gewoon halveren en een keer afspoelen is voldoende.

Als je dat met schone handen hebt gedaan zou ik geen reden weten waarom je ze dan weer moest wassen. Ze zijn dan gewoon klaar om te worden gekookt.

Gewoon gaan koken ;) De bacterien gaan toch dood!

Weer afspoelen hoeft niet en voor het schuimen een klontje boter bij het kookwater in doen dan is dat ook opgelost.

Je hoeft ze helemaal niet te wassen, als je ze al geschild hebt.

Ik schil ze, houd ze stuk voor stuk even onder de lopende kraan terwijl ik ze even schoonwrijf, snijd ze in stukken/parten, doe ze in de pan en laat er een flinke bodem water bij lopen. strooi er iets zout over en kook ze. Gaat prima!

Geschilde en doorgesneden aardappelen zou ik niet teveel spoelen zo verlies je een heleboel vitaminen.

Als je ze even laat weken in zout water worden ze krokanter bij bakken en frituren.

Je kan het doen, maar het hoeft niet. Het gaat niet om de bacterien, maar om het vrijgekomen zetmeel op het snijvlak. Dit zetmeel kan ervoor zorgen dat de aardappelen tijdens het koken gaan schuimen, maar vaak valt dit erg mee, en als het gaat schuimen, is het ook niet zo erg (blijf dan bij de pan als het begint te koken. Anders komt het schuim snel onder je deksel vandaan).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100