Welke afmetingen heeft een cakeblik voor een halve cake?

Ik zoek een metalen cakeblik zoals de standaard type cakeblik maar dan voor een cake met de helft aan ingredienten dus half zo groot. Wel gewoon rechthoekig en even diep als een standaard. Welke maat heb ik dan precies nodig? En in welke fysieke ga gbare winkel kun je dat kopen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Koken
9.7K

Antwoorden (2)

Er bestaan geen vormen voor precies een halve cake. Halve cakes zijn namelijk doorgesneden hele cakes. Maar er zijn wel broodbakvormen in een geschikte maat te vinden, in kookwinkels. Bijvoorbeeld een Fat Daddio's broodbakvorm van 13,5 x 8 cm.
Amadea
5 jaar geleden
Cake-/broodvormen zijn verkrijgbaar in verschillende maten... met name speciaalzaken hebben een ruime sortering.
Kijk hier maar eens;https://www.kookpunt.nl/bakken/cakevormen/nl/page/369/#/?CPI=1
Deze webshop 'kookpunt.nl' heeft eveneens een ruime, uitgebreide fysieke winkel in Rotterdam.

De 'normale' afmeting van een grote cake is doorgaans rond 30 cm lang en rond 10 cm. breed.
De minivormen, die hier ook als set van 4 te koop is zijn 14 l x 4,5 b. en je hebt ook nog een vorm van 14,5 of een van 15 l x 7,5 b.
amc