Ik geef dit jaar een High thea, weten jullie nog leuke kleine dingetjes om te maken?

ik zoek receptjes voor kleine hapjes en dingetjes voor een high thea. alvast bedankt :P

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (8)

hamrolletje met of geitenkaas erin of kruidenkaas(kruiden smeerkaas)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- muffins
- sandwiches met kaas en komkommer (maar dan wel korsten er af gesneden en in kleine driehoekjes snijden)
- sandwiches met philadelphia en dun plakje zalm
- scones (vergeet de slagroom en jam niet!)
- soesjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt leuk versierde cupcakes maken, of brownies. Ook lekker: chocoladetruffels, lekkere koekjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Kleine croissantjes
- Plakjes appel op kleine broodjes
- Allerlei soorten chocolade met allerlei soorten vullig
- Zalmbroodjes
- Kleine worstjes met bladerdeeg omheen gewikkelt
- Vergeet ook niet speciale soorten thee met
bijvoorbeeld honing, rietsuiker, kristalsuiker of melk
- Worteltaart
- Quice (ik weet niet hoe je dat schrijft, groentetaart)
- Muffintjes
- Schuimpjes
- Hartige koekjes
- Zoete koekjes
- Satébroodjes
- Soort kleine kaasstengels
- Mini- oliebollen
- Brownies
- Verschillende kaasjes op toastjes
- Etcetra

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb zonet ook een site gevonden met kleine hapjes enzo.

http://www.smulweb.nl/zoeken/?type=recepten&query=kleine%20hapjes%20
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekkere cupcakes:
www.cupcakerecepten.nl
JAMMY JAMMY
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-kerstomaatjes gevuld met verse kaas gemengd met yoghurt
-roggebroodhapjes met roomkaas, afmaken met kappertjes
-plakjes komkommer belegd met sellerysalade
-dadels gevuld met zachte kaas
-schaaltje mini-negerzoenen (diverse soorten/kleuren)
-Turks fruit
-kaasflapjes van filodeeg
- koude of warme loempiaatjes met ' hete' hartige vulling in filodeeg
- gevulde eitjes
- stukjes kaas met een half gemberbolletje, partje mandarijn, Amsterdams uitje, olijf, druif of iets dergelijks op een gezellig schaaltje, met paraplu of vlagjesprikkers
- wat asperges ``uit glas) in (vegetarische) worst of ham wikkelen. Vastprikken met iets leuks.
Enzovoort
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In onze stad in het tuincentrum kun je een high tea boeken. Naast allerlei hier reeds genoemde zoetere heerlijkheden is het daar opvallend dat je er ook een rondje hartig tussendoor krijgt. Voor de afwisseling. Pittige pepers met roomkaas gevuld. Geroosterde halve toast met ansjovis, gerookte zalm op toastrondjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bonbonnetje (op de makkelijke manier!)

nodig:
*ontbijtkoek
* chocola (wit, puur, melk)
* spuitzakjes (kun je ook zelf van bakpapier maken)
* versiersels

Hoe maak ik het?
* laat de chocola (melk choco.) in een kommetje boven heet water smelten.
* als de choco. gesmolten is roer je er nog wat stukjes choco. door zodat je de kristallen (die ervoor zorgen dat de choco. hard wordt) weer terug krijgt.
* als alle choco. gesmolten is haal je met een vork een stukje ontbijtkoek (ter grote van een bonbon) door de choco.
* versier de bonbon met je versiersels
* leg de bonbon een paar min. in de koelkast om hard te worden.
* wanneer je de bonbon eruit hebt gehaalt kun je hem met de spuitzakjes met de pure en witte choco. versieren (krullen of letters, wat je maar wilt)
* leg de bonbons nog ff in de koelkast.

EN KLAAR ZIJN JE BONBONNETJES!

succes ermee!