Kan het kwaad om een bevroren hamburger direct te bakken?

Zonder hem te ontdooien dus zo in de pan

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Koken
66.9K
Amadea
5 jaar geleden
Voorgebakken? Of rauw?
TurfGraver
5 jaar geleden
Als u zorgt dat deze dor en door gebakken is zonder de buitenkant te verbranden is dat geen probleem.
Inekez1
5 jaar geleden
Bij (voorgebakken) diepvrieshamburgers is dit juist de bedoeling. Voor rauw vlees is het handiger om het eerst te laten ontdooien en dan te bakken.
Hamburger in een plastic zakje in een bak warm water leggen en na 10 minuten kan 'ie dan in de koekenpan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Waarom gooi je hem niet eerst 30 sec. , op ontdooien , in de magnetron ? Of 1 minuut , daarna kan je hem als een gewone ontdooide hamburger bakken , want dat is die dan .

Antwoorden (3)

Dat is geen probleem.
Alleen moet de hamburger langer in de pan, omdat de binnenkant anders bevroren blijft.
Daardoor moet je de buitenkant niet meteen op hoger vuur bruin aanbakken.
Houd de warmtebron vanaf het begin gematigd.
Verder kan het zijn dat er veel vocht vrijkomt, doordat het vlees bevroren in de pan ging.
Dit kun je in de pan laten, alleen gaat het vlees dan wel sudderen.
Daardoor kun je dit vocht beter afgieten.
Kortom, het gaat wel, maar ontdooid, geeft een smakelijkere hamburger.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja, het kan kwaad als je zo iets in haast doet.
Normaal gesproken ben je in een paar minuten klaar met een hamburger. Nu duurt het langer doordat de hamburger in bevroren staat is en dus in de pan moet ontdooien + garen. Ontdooien kan je doen door in een beetje olie met een deksel op de koekenpan , vuur laag en op een plaatje (vlamverdeler) , de hamburger te laten ontdooien EN garen.
Het deksel zorgt voor versneld ontdooien en garen, de warme lucht blijft in de pan.
Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Geen probleem, doe ik iedere week, ik gooi hem op de pan met 40 -