Kan je risotto opvoorhand klaarmaken en nadien opwarmen in de oven?

Ik wil risotto maken , men heeft mij ooit gezegd dat traiteurs deze al voor een deel klaarmaken , dan in ringen op bakplaat doen en dan in de oven verder afwerken. Klopt dit , of moet je dit steeds a la minuut maken?

9 jaar geleden
in: Koken
27.7K

Het beste antwoord

Je kunt het zonder problemen tevoren klaarmaken. Ook opwarmen gaat makkelijk, hetzij in de magnetron, hetzij in de oven. Voeg iets vocht extra toe, de rijst is altijd dorstig. Fikse scheut wijn, (kippen)bouillon etc doet wonderen. Als je opwarmt in de oven, wel afdekken, anders krijg je een korst of droge bovenlaag bovenop.