Kan ik met pannenkoekenmix ook poffertjes bakken in de poffertjespan?

Mijn dochtertje wil graag poffertjes eten maar ik heb alleen maar pannenkoekenmix thuis. Lukt dit hier ook mee of moet ik dan wat anders door de mix heendoen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
59.8K

Het beste antwoord

Het kan wel, maar je moet wel zorgen dat het beslag iets dikker is dan je gewend bent. Eigenlijk maak je poffertjes met ander meel maar ach, voor de smaak maakt het heel weinig uit.

Toegevoegd na 58 seconden:
Poffertjes moeten eigenlijk voor het mooie wel iets rijzen, dus probeer er een heel luchtig beslag van de maken, of maak het met zelfrijzend bakmeel of met wat bakpoeder door het beslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoeveelheid eieren? Hetzelfde als bij pannenkoeken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, in principe wel. Dat hangt ook een beetje van je voorkeur af. Met wat meer eieren krijg je in de regel wat luchtiger beslag. Eigenlijk bak je mini-pannekoekjes ;-) Mijn minnaar is goed op dreef vandaag geloof ik.....of hij kan geen poffertjes bakken, dat kan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die minnaar verdient een andere poffer.
+1 Marleen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga het proberen Marleen! En als ze niet lekker zijn dan rijd ik helemaal naar Duitsland hoor om ze je te laten eten :)
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is goed !
(Ik heb voor dergelijke noodgevallen vaak een pak pffertjes in de vriezer liggen ; lang niet zo lekker, maar de kinderen vinden ze prima. )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doe je goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ dat moet zo wel goed komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marleen je bent een topper! Ze zijn erg lekker! Thanx!

Andere antwoorden (1)

Zojuist heerlijke poffertjes op gemaakt van pannekoek meel van Aldi. Daar zit al boekweit meel door. zakje bakpoeder erbij, 2 eieren, melk, zout en goede klont boter. En met ruim boter bakken. Groet Terry
Plaatje bij antwoord