Wie weet er simpele toppers voor op de BBQ?

Een hamburger grillen kunnen we allemaal. Maar hoe maak je met wat makkelijke trucs van een gewone barbecue een fantastisch feest?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.8K

Antwoorden (21)

Een gewone frikandel erop bakken.
Smaakt heel anders als uit de frituur.
Knakworstjes aan de zijkant ietsje insnijden dan op de bbq ook lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan de boel er omheen ten eerste versieren,
In een mooie vrolijke omgeving smaakt alles sowieso beter dan in een sombere tuin o.i.d.
Je kan het eten interessanter maken door er kleine dingetjes aan toe te voegen, kleine schaaltjes met sausjes, of snackjes als de mensen moeten wachten op het vlees,
je kan gekleurde groentes op een stokje prikken en dat ergens op of bij leggen,
tsja, er zijn duizenden van zulke mogelijkheden, :]
Veel plezier ermee alvast!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stukjes banaan, omwikkelen met katenspek.
Stokje erdoorheen prikken en lakker op de bbq.
Heeeeeeeeeeeeeeeerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gamba's een avond van te voren in een schaal leggen (wel het dramkanaal eruit halen) met heel veel olijfolie, veel knoflook, peper en zout en peterselie.
De volgende dag op de bbq! Als je ze pittig wilt dan doe je er nog lekker wat spaanse pepers overheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aparte hapjes zoals
engeltjes te paard blokjes kaas met spek er om heen op een stokje
duiveltje gedroogde pruim met katenspek
etc etc

mensen geregeld van plaats laten verwisselen dmv een soort spel Als ze elkaar niet kennen zoek wie wie is
Als ze elkaar wel kennen quiz kom er achter wie ooit dit of dat gedaan heeft ( hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)
(van te voren moet je dan iedereen een aantal vragen stellen die ze inleveren)
muziek iedere gast neemt 1 of meerdere lievelingsmuziek nummers mee

Toegevoegd na 5 minuten:
Ook lekker Rudjak er bij Net even andere fruitsalade ( met sambal)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak van alufolie een bakje en maak een paprika in stukjes, kruiden boter op de stukjes en een hele lange tijd erop laten liggen.. jummm Of datzelfde met andere groetjes en bruchetta.. hmmm....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg er bananen op tot ze zwart worden en openbarsten.
snij ze aan een kant open, doe er wat bruine suiker in en scheutje likeur, hierna uitlepelen, heeeeeeeeeerlijk na al dat vlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kende ik nog niet! Ga ik zeker proberen! +
Rieneke1
13 jaar geleden
heerlijk, +
ik vul ze met chocola, en dan in alufolie in de oven.
op het laatst wat hazelnootlikeur erbij mmmmmm :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammie, hazelnootlikeur, ga'k proberen.
Rieneke1
13 jaar geleden
frangelico moet je hebben ed :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sta je op scherp?
Binnen een minuut!
Frangelico, hebbes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me ook lekker met een bolletje ijs erbij :-P
Maiskolfjes grillen.
Stokbrood inkepen en hier kruidenboter insmeren, verpakken in alufolie en op de BBQ.
Ananas grillen.
Groentespiesjes grillen.

Maak ook eens een lekkere pastasalade of rijstsalade erbij. Aardappelsalade is ook altijd goed.

Maak een grote kan Sangria met verse sinaasappelschijfjes, stukjes appel, perzik en een stukje citroenschil erin.

Ook gemarineerd vlees ( carbonades, kip, saté, speklapjes,
doen het altijd goed.

Toegevoegd na 5 dagen:
Nog een echte topper; snijd een stuk casselerrib zonder bot in plakken en leg ze op een stuk ingevette aluminiumfolie. Pel uien en snijd ze in partjes, meng ze met verse- of gedroogde majoraan en paprikapoeder.
Verdeel dit samen met wat vlokjes boter over het vlees en vouw de pakketjes dicht.Leg ca. 15 min. op de BBQ. Je kunt ook casselerrib plakken op de BBQ en grill ze aan beide kanten ca. 2 min.en leg ze in van die aluminium- grillschalen. Leg er een plak ananas op en daar weer een plak kaas op.Laat ca. 6 min. grillen totdat de kaas gesmolten is.Verdeel een beetje chilisaus over elke plak.
amc
13 jaar geleden
halve kipfilet in 4 langwerpige stukken snijden en omwikkelen met recht (er is ook een soort hoefijzer vorm, maar dat is onhandig) ontbijtspek, verder niks. Chilisaus erbij en je hebt bij je horloge pas in de gaten dat je je handjes zit op te eten.
paulus811
13 jaar geleden
Spek,spek,spek en dan nog meer spek.met saus zonder saus altijd lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fakkels.
Dat zijn lekker gemarineerde repen speklap om een dikke sateprikker gerold/gewikkeld. In Duitsland bij elke slager / supermarkt te krijgen, maar in Nederland moet je ze zelf maken, wat ook heel erg lekker is. Altijd populair.

Een andere favoriet is mijn eigen grove salade, die elke BBQ tevoorschijn komt en altijd schoon opgaat :
- blokjes gekookte aardappel
- blokjes komkommer
- in blokjes gesneden tomaten
- hardgekookte eieren in stukjes
- blikje doppertjes en worteltjes
- gesneden cornedbeef (of stukjes knakworst of aangebraden koude kipfilet)
- blokjes appel
Zout en peper erdoor, en aanmaken met mayonaise of fritessaus (naar keus). Lekker met chilisaus of curry, maar ook gewoon zo natuurlijk.

Hoeveelheden hangen af van de grootte van het gezelschap, uiteraard. Bij veel mensen een groot blik doppers en wortels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de fakkels zijn nu kant en kaar te koop bij Aldi en Lidl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het inmiddels gemerkt ja ; ze hebben de overstap over de grens dus gemaakt inmiddels. Terecht.
Snijd zalmmoten doormidden, doe ze op een stukje aluminiumfolie met peper, zout, dille en wat soepgroenten. Dichtvouwen tot een feestelijk pakketje en roosteren op de BBQ.

Voor de vego's: maak op een roosterbakje (zo'n alufolie gaatjesbak) een mengsel van courgettes, rode uienringen, paprika, champies, aubergine, provencaalse kruiden, olijven en feta. Meng er wat olijfolie doorheen. Roosteren tot de groenten beetgaar zijn.

Als toetje: Snijd de schil van bananen in de lengte open. Prop met enig geweld enkele stukken chocolade in de banaan en giet er een scheutje amaretto bij. Doe de banaan in alufolie. Laat hem een tijdje in de hete kooltjes roosteren. Als ze gaar zijn, is de schil zwart en de banaan smeuiig. Serveer er een bolletje ijs bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vispakketjes maken, tilapiafilet insmeren met olijfolie, citroepsap en soepgroenten erbij. Dat alles inpakken in aluminiumfolie.

Kip spiesjes maken met paprika, uien of ananas, en ander lekker vlees erbij doen.

Stokbrood met sausjes en kruidenboters

Lekkere salade erbij, huzaren en of aardappelsalade

Succes en veel plezier

Toegevoegd na 6 minuten:
Bowl maken is ook altijd feestelijk.

Als het niet zo warm is kun je een tent neer zetten met statafels, dan wisselen mensen nog eens van plek.

Persoonlijk maak ik zelf mijn aardappelsalade, maar is wel een hoop werk:

1 kg vastkokende aardappels in de schil koken
1 hele grote ui
4 eieren hardkoken
4 grote augurken fijnsnijden
wat sap / zuur van de augurken
mosterd, halfvolle slasaus, peper en zout
Bekertje slagroom

Als de aardappels gekookt zijn, zoals je ze normaal ook kookt, laat je ze afkoelen en snijd je ze in blokjes, daarna de eieren ook in blokjes, alles gesneden en bijelkaar doen, dan maak je het aan met het zuur van de augurken, en slasaus (kan ook mayo) peper en zout op smaak toevoegen.
Een uur voor het opdienen schep je het bekertje slagroom er door heen en zet je het terug in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op www.letscookit.tv staan erg leuke filmpjes over allerlei mogelijkheden met de barbecue.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je er vegetariërs bij? Het klinkt heel vies en gezond, maar aubergine op de barbeque is HEERLIJK. Ik hou niet van aubergine, maar dat is lekker.

En verder zijn eigenlijk de standaard dingen op de bbq vaak het lekkerst.. zelf hou ik altijd van kipschnitzels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit recept is het makkelijkste met wat grotere champignons, die je eerst van het steeltje ontdoet. Vul de vrijgekomen ruimte met een paturain-achtige kruidenkaas. Pak iedere gevulde champignon in met katenspek (het zou ook met ham kunnen voor de minder vette variant) en pak ze in in zilverfolie. Tien minuten op de BBQ en klaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk alles 'en papillotte': vlees of vis met bijbehorende bouillon, kruiden en groentes inpakken in ingevette alufolie (blinkende kant naar binnen!) en dan op de bbq mikken.

Ook lekker: banaan pellen, opensnijden in de lengte, staafje Merci ertussen, evt. wat likeur erbij. Inpakken in alufolie en gaar laten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snijd een kipfilet in de breedte door, zodat hij de helft dunner wordt. Marineer deze even in wat ketjap, chilisaus, balsamicoazijn. Leg op de bbq en leg er een schijfje ananas bij. laat samen gaar worden en leg dit op een broodje, eerst de kip, dan de ananas en daarop een beetje kerriesaus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vegetariers zullen blij zijn met houten pennen waaraan je : brokjes groente (venkel, aubergine, paprika, ui, mais, bleekselderie enz) afgewisseld met vegetarische braadworstjes en voorgekookte piepertjes gespiest hebt! Graag in folie wikkelen, want als het tussen de varkenslappen en de spareribs heeft gelegen, zal geen vleesmijder nog graag bijten in zo'n lekkere snack!
Alle sausjes kunnen hier wel zo'n beetje bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kleinehapjes,uitdiverselanden,diemeedoenaanhetw.k.
dus,minipizza,hollansekaasjes,anderelandenkaasjes,alin
themix,hartigenzoet,vanalleswat.laatdevisiteb.vookwatzelfgemaaktehapjesmeenemen...variatiedusdubbelzoleukenpassendebijdediverseculturenenookspannend,zoalswedtstrijdenbedoeltzijn.succesengroetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker een bak vol gambas,met olijfolie,koriander en knoflook op de bbq zetten,heeeeeeeeeeeeeerlijk!!!!!!!en simpel