Gisteren kipfilet ontdooit, maar geen zin om te koken. Kan ik deze vandaag alsnog klaarmaken? Hij heeft al die tijd in koelkast gelegen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Antwoorden (9)

laat 'm in de magnetron van binnen goed garen en daarna bruinbakken. Kip is n.l. nogal gevoelig voor salmonella.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, na een dag kun je dat nog wel eten. Goed doorbakken en vooraf even ruiken of het fris ruikt, dan is er niets aan de hand.
paulus811
13 jaar geleden
tuurlijk wel, niet garen in de magnetron, dan wordt hij droog
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vind ik lekker
anneliez
13 jaar geleden
Dan gewoon wel doen ;)
In stukjes snijden, goed bakken, verse groente erbij wokken, eventueel een sausje: prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen nog gebruiken als de kip nog niet uit de verpakking is geweest. Als je de kip op een schoteltje zonder verpakking een dag in de koelkast hebt laten liggen, kan er vanalles aan schimmels en bacterien opgekomen zijn. Als de kip nog in het plastic of andere verpakking van de winkel zit, zou ik zeggen: gewoon lekker bereiden, zoals altijd goed laten garen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor dat kan gerust. Ruik er wel even aan voordat je het bakt, maar als dat goed is kan je het gerust klaarmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan hoor.doe ik ook weleens,en ik leef nog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkel probleem! Wel even lekker kruiden en doorbakken. bv. in de roomboter en dan smullen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang de kip niet in het dooivocht heeft gelegen, niets aan de hand. Zelfs uit de verpakking, mits goed afgedekt en koel bewaard, kun je hem de volgende dag nog goed eten. Heeft hij echter in het dooiwater gelegen, spoel hem dan in elk geval onder heet stromend water af. Vertrouw dan op je neus en ogen. Bij een beetje twijfel, niet eten.
Het dooiwater is nl. de grootste bacterien bron!
amc