Hoe lang moet beenham in de oven bij een grote hoeveelheid (3,5 kg)?

Wij moeten voor 17 man beenham maken met kerst, waarschijnlijk worden het dan zo'n 5 of 6 beenhammen van rond de 650 gram. We kunnen dit verdelen over twee ovens. Hoe lang moet dit in de oven, want ik begrijp dat hoe meer de hoeveelheid, hoe langer het moet.. Ik hoorde ook dat het vlees nog slinkt, klopt dat? Ik hoop van iemand te horen, alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Koken
4.3K
Ritsuka
6 jaar geleden
Het beste kun je een vleesthermometer halen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank je wel voor de tip, gelukkig zitten die er al bij :)
dudemeister
6 jaar geleden
ja ze klikken er van zelf uit na insteken op het dikste punt, zijn heel goed deze.
Maar een simple naaldthermometer in de keuken helpt echt goed, Kippie @79C ; hoppa uit de pan: botermals

Het beste antwoord

Als je oven groot genoeg is en de temperatuur haalt maakt het niet uit of je er 1 beenham van 650 gram in legt of 3 beenhammen van elk 650 gram. het blijft ongeveer een uur. Een grotere beenham aan één stuk duurt wel langer.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank je wel, dat ga ik proberen!