Watvoor "cream cheese" gaat er in cinnamon rolls?

In het recept staat dat er "1/4e cup cream cheese" in moet. Wat moet er in? Mascarpone? Of gewoon roomkaas? Of is dat hetzelfde..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
4.2K

Antwoorden (3)

Dat is idd mascarpone
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Want?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat dat zo in NL heet???
Amadea
11 jaar geleden
Dat lijkt mij geen verklaring. Want het zou ook volle kwark kunnen zijn, of monchou.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel vaak niet, omdat je monchou en kwark vaak nog moet bewerken voordat je het kan gebruiken. En dan lees je in het recept het 2de ingredient wat erbij moet. Monchou.., is echt niet te eten onbewerkt. Veel te zwaar.
Engelse en amerikaanse recepten hebben een hele andere interpretatie van kaas. Als ze echt een kaas soort willen.. Zoals wat wij verstaan onder bv roomkaas. Zullen ze het benoemen met een merknaam.
Daarom bedoelen ze mascapone. Licht luchtig, stevig makkelijk op smaak te maken.
Amadea
11 jaar geleden
Voeg deze info maar toe aan je antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is nou een tekort van de goeievraag app... Dat is me nog nooit gelukt
Amadea
11 jaar geleden
Maar op een iPhone zit toch ook internet? Daarop kan het wél!http://m.goeievraag.nl/
Volgens het recept van Nathalie's Foodblog gaat er roomkaas in.

Het verschil tussen de meeste verse roomkazen en mascarpone is dat, hoewel beide soorten veel vet bevatten, er op een verschillende manier de wei van de wrongel gescheiden is.
Mascarpone schift op hoge temperatuur door er zuur aan toe te voegen. De meeste andere verse roomkazen schiften op lage temperatuur door voornamelijk de inwerking van toegevoegde stremsel enzymen.

Mascarpone heeft daardoor een aparte smaak. Die past vooral bij tiramisu, waar deze kaassoort hoofdzakelijk voor gebruikt wordt.
Amadea
11 jaar geleden
als je cream chees wil gebruiken wil is dat gewoon roomkaas (philidelphia),wordt ook veel gebruikt in chees cake

Toegevoegd na 1 uur:
Cinnamon-rolls is oorspronkelijk Amerikaanse appeltaart met pecannoten en daar gaat geen creame cheese in of op