Ik heb de volgende (simpele) ingredienten in huis, kan ik hier iets mee? (boter, ei, bloem, suiker, zout.)

Kan ik hier iets lekkers mee maken?

Toegevoegd na 4 minuten:
En vanillesuiker.

Toegevoegd na 10 minuten:
En melk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (3)

Daar kan je zovéél mee: taartbodem, allerlei soorten koekjes, pannenkoeken, hartige stengels.

Toegevoegd na 11 minuten:
Zandkoekjes.

100 gram suiker, 200 gram bloem, 150 gram boter, 1 eiwit, 3 gram zout.
Alle bestanddelen in een kom doen. De boter kleinsnijden en met een koele hand alles vlug door elkaar kneden tot het deeg gelijkmatig is.
Het uitrollen op een met bloem bestoven tafel tot een vierkante lap van ongeveer een derde centimeter dikte, en er vierkante koekjes van snijden (of met een vormpje uitsteken; de afsnijdsels samenkneden, opnieuw uitrollen en uitsteken).
De koekjes op een onderlinge afstand van ongeveer 2 centimeter op een vetgemaakte bakplaat leggen. Bakken in een voorverwarmde matig warme oven, ongeveer 160 graden Celsius. Baktijd 20 à 25 minuten. De koekjes zijn dan heel lichtbruin van kleur. Ze dadelijk van de bakplaat afnemen en vlak laten afkoelen (bij voorkeur op een taartrooster).
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een recept voor lekkere koekjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een recept zoek kun je kijken op *smulweb* heeft veel goede recepten.
je kunt ook zoute koekje/stengels maken voor bij een biertje/borrel !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies. daar zoek ik een recept van. Smulweb dus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar heb je een recept van die zoute stengels?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zoute stengel-kookboekje is uitgeleend en (nog) niet terug.
Ik heb een recept voor je gevonden:
eerst googlen zoute stengels, dan 2e pagina bovenaan: borrelhapjes : zoute stengels
www.keukentips.nl/recept
vervang yoghurt door klein beetje melk, als je nog wat geraspte kaas hebt kun je de helft zout en de andere helft kaasstengels maken.
i.p.v. vlinders kun je ongeveer 5 cm. grote stengels maken (die worden groter in de oven) en aan de buitenkant nog een beetje zout strooien (vergeet sesam en karwij).
Succes, en we horen wel of het gelukt is ! ;)
koekjes bakken van 1-2-3- deeg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lammetjespap,( zo heette het bij ons thuis weet niet of dit een algemene naam is)
Boter smelten
Bloem toevoegen even doorwarmen
Kleine beetjes melk toevoegen tot het een pap is
Zakje vanille suiker erdoor en smullen maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In welke verhoudingen? Klinkt lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar was ik al bang voor ;) , geen flauw idee......doe dat gewoon op gevoel.
Eigenlijk is het gewoon bechamel saus, of bloemkool saus.
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=365252
Maar dan gezoet met de (vanille) suiker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja nelly, dat was zó lekker, mijn moeder maakte dat ! lammetjespap: 4 dl.melk, 75gr bloem, snufje zout, suiker recept op wikipedia + bereidingswijze.
flyingcrow
11 jaar geleden
mjammie!!! Mijn moeder maakte dat voor de kleine kindjes die pap mosten gaan eten,maar dan van Molenaars rijstebloem,en dan heette het 'kienekes pap" Lekker!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal iets verkeerd gedaan hebben maar wat ik gemaakt heb was niet om te (vr)eten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
*Niels : hierboven had ik 2 dagen geleden al het recept van de lammetjespap gegeven !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ik heb hem volgens jou recept gemaakt Jodokus-