Kun je brood bakken met uitsluitend tarwebloem en bier?

Ik kreeg een zakje meel bij een sixpack bier en een recept om er een brood mee te bakken. Dat lukte wonderwel. Maar ik weet niet of er iets aan het meel toegevoegd was. Moet je gist toevoegen of is de gist in het bier voldoende? En zout, is dat nodig?

6 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (1)

Ja, je kunt brood bakken met alleen tarwebloem en bier. Hiervoor heb je ook nog zout, gist en water nodig. De verhouding van de ingrediënten is afhankelijk van het recept dat je gebruikt.
Bronnen:
een maand geleden