Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik eten klaarmaak met een ingrediënt uit de vriezer, kan ik dit volledige gerecht dan weer invriezen?

Stel: ik maak boerenkoolstamppot met een zak boerenkool die ik uit de vriezer heb gehaald, kan ik dan de volledige stamppot veilig weer invriezen of kan dit niet omdat de boerenkool dan al uit de vriezer komt...

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Koken
25.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja hoor, dat kan.
dudemeister
6 jaar geleden
iets uit de vriezer wat jij dan bewerkt - als in kookt, bakt of braad. bv rauw gehakt - hoppa bal gehakt; gebraden;
kan die zo weer in de vriezer hoor
als er maar een bewerking (kookproces) plaats heeft gevonden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als de bereiding warm genoeg gebeurt kan dit terug ingevroren worden,want eventuele schadelijke bacteriën zijn dan vernietigt.
Dat regeltje dat je niets 2x mag invriezen heeft alles te maken met het vermenigvuldigen van bacteriën bij het ontdooien. Iets dat je ontdooit mag terug invriezen als je er een bereiding op uitgevoerd hebt. Dus als jij je diepvries tomaten tot soep verwerkt en dus kookt zijn die bacteriën vernietigd en kan je die soep dus perfect invriezen.
(Lees meer...)
fremar
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt. Toch wel handig om te weten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding