Wat is de beste manier om een hamburger op te bouwen?

Als ik een broodje (boven- en onderkant), sla, tomaat, kaas, hamburger, sauzen heb, wat is dan de beste volgorde om elk ingrediënt het beste tot zijn recht te laten komen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Koken
21.5K
jc54
6 jaar geleden
Het broodje inderdaad aan de onder en de bovenkant, en de rest er tussen. In welke volgorde is persoonlijke smaak afhankelijk. Je kunt het broodje ook nog op de kop op eten, of zijwaarts in je mond schuiven........
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Eerst de saus op het broodje aan beide kanten dan blijft de rest daar goed in plakken!

Het beste antwoord

Bak of grill de hamburger zonder vet zodat hij er niet tussenuit glijdt, dit is zomaar even een goede tip.

Bak de snijkanten van het broodje ook even aan in de hete koekenpan, zodat het licht geroosterd is.

Smeer een beetje goede mayonaise op het onderste broodje ( een ander sausje mag uiteraard ook) leg daarop wat sla én iets zuurs zoals een plakje augurk, ingelegde uien/ rode paprikareepjes, een plakje tomaat e.d. kies wat je lekker vindt....doe hier nog wat ketchup bij (of BBQ saus ofzo)
Leg daarop de burger en evtl. wat ringen (gebakken) ui, sluit af met het bovenste broodje.

Wil je een cheeseburger, dan kan je het best het vlees bakken, daarop een paar plakjes Cheddar of andere kaas leggen en samen enkele tellen onder de grill zetten.
De burger leg je dan samen met de gesmolten kaas op het al opgemaakte broodje. Dit doe je opdat de sla e.d niet warm worden onder de grill.
amc
6 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Onderkant broodje, slas, saus, hamburger, kaas, saus, tomaat en dan voor de UI liefhebber : nu ringen rauwe ui nog een beetje saus bovenop en afdekken met de bovenkant: eet smakelijk!!
Hoe laat eten we! :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Saus op het broodje ipv op de sla scheelt knoeien bij het eten :-)
Broodjes grillen, onderkant broodje beetje mosterd, daarna sla, tomaat, mayonaise, augurk en gefrituurde uienringen, vervolgens de burger erop en dan het bovenste broodje met ketchup. Stokje om het bij elkaar te houden en eet smakelijk!