Maak graag sla klaar met tomaat komkommer eitje kaas,maar wat kan ik nog meer in doen?en met welke dressing!

FRISSE SLA

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
7.2K

Het beste antwoord

Zelf doe ik er graag iets van fruit doorheen. Ananas of zometeen weer aardbeien, stukjes zoete appel, mandarijntjes. Ipv gewoon kaas kan je feta of mozarella nemen. Of ipv eitje en kaas stukjes gerookte kip.

Wat ook lekker is, is kipstukjes bakken (of biefstuk) in ketjap manis (en beetje peper en zout), even af laten koelen en dan door de sla mengen.

Geroosterde pijnboompitjes doen het ook altijd goed, of cashewnoten, Roasted Peanuts van Duyvis.

En qua dressing..... ik ben stapelgek op Honing Mosterd dressing maar er zijn verschillende verkrijgbaar in de supermarkt. Als je de Roasted Peanuts gebruikt is een gewone traditionele yoghurt dressing ook erg lekker omdat dit dan mengt met het kruidenlaagje van de pinda's.

Maar kort gezegd, experimenteer er lustig op los, in principe kan je er door gooien wat jij lekker vindt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@RR: mmmm. wanneer houd je open huis om dit lekkers met GV-fijnproevers te proeven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zat zelf te denken aan 14 september 2053, schik dat???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik houd graag vrij voor deze gebeurtenis
43 jaar mwah, zijn zo om
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad erg lekker en weer eens wat anders
Bedankt

Andere antwoorden (17)

pijnboompitten heel even bakken in koekenpan (zonder olie of boter)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
croutons, parmaham, en stukjes kipschnitzel is erg lekker. Zonder dressing of met een dressing van yoghurt en mayonaise. Daar bonvenop wat geroosterde pijnboompitjes strooien. mmm...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Olijven, geraspte wortel, plakjes radijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dressing van olijfolie, balsamicoazijn en een snufje peper en zout...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
komkommer, tomaat, olijfolie, feta, uitjes

ijsberg sla, tomaat, augurk, yoghurt dressing

deze is ook erg lekker; http://www.smulweb.nl/1043328/koken/recept/Zure-komkommersalade-met-rode-uien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik eet heel vaak sla, en ik varieer het flink.
ik gooi er gerookte zalm over, of feta, of italiaanse kaassnippers.
je kan in de super ook slaversierders kopen, dan krijg je croutons, gedroogde tomaat, pijnboompitjes en kruiden.

je kan ook tomatensla maken, eventueel met mozzarella.
dan is een honing- mosterddressing heerlijk.

pers wat knof. voeg balsamicoazijn en olijfolie toe.
dan wat honig en mosterd, klaar.
13 jaar geleden
Een lekkere combi is sla, komkommer, appel, fijne cervelaatworst en jong belegen kaas..
Doe 2 eetlepels olie in een schaal en pers er een teentje knoflook in.. snijd alles behalve de sla in kleine blokjes en schep door de olie.. even laten intrekken, vlak voor het serveren de sla er doorheen scheppen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dressing:
-olijfolie
-rijstazijn
-geroosterde pijnboompitten
-schepje suiker
mengen
voeg eventueel nog toe:
-snufje gemberpoeder
-snuf geroosterd zout
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van rucola met mosterd-dille dressing, (stukjes) dadels, blauwe schimmel kaas, walnoten en tomaatjes?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lekkerste zomersalade wat je bij heel veel gerechten kunt eten: Tomatensalsa.

Tomaat
Komkommer
Rode ui
Koriander
Spaanse peper
Olijfolie
Citroensap
Zout

Snij alles in kleine blokjes en doe er daarna wat zout, olijfolie en citroensap naar smaak over.
Hak de koriander (zonder steeltjes) en peper heel fijn en strooi dat er overheen. Goed mengen.

Je kunt het eten bij: Pizza, Pasta, Mexicaanse gerechten, Oosterse gerechten. Maar ook lekker op een geroosterd stokbroodje met een glaasje rosé.

Erg lekker en fris!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kleine stukjes ui gebakken of rauw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ook heel lekker is : gemengde sla is al kant en klaar en vele soorten sla en geraspe wortel .
En dan maak je een dressing van slaolie scheutje azijn en een lepeltje suiker .het is overheerlijk en ook nog heel goed voor je libido en dat komt door de nerf die ze bij de gemengde sla laten zitten .

Toegevoegd na 3 minuten:
En voor de frisse sla maak je dezelfde dressing .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak eens zelf een dressing. Mijn mannen vinden mijn zelfgemaakte dressing het lekkerst. Neem een eetl. citroensap, wat zout, peper en suiker,een scheut
koffiemelk, een flinke schep mayo of fritessaus en roer dit met een garde door elkaar, laat er al roerend zoveel arachide (of zonnebloem) olie bij stromen tot het een mooie gladde saus is. Een schepje honing-mosterd erdoor naar smaak, even afproeven en mmm. Klaar!

Deze dressing is erg lekker met gewone kropsla. Erdoor doe ik; hardgekookte eiplakjes, dunne komkommer-
plakjes,kerstomaatjes of aardbeienhelften (of kleine hele-)
een groen uistangetje in dunne schijfjes, versgeknipte bieslook en fijngehakte krulpeterselie. Heerlijk!

Of lekker hartig;
Icebergsla met blokjes feta, zwarte olijfjes, tomatenkwarten, komkommerplakjes,plakjes rode ui en een dressing van; azijn, olijfolie, versgemalen zeezout, versgem. zwarte peper. Kan trouwens ook met rucolasla.
amc
13 jaar geleden
Gisteren gegeten en erg lekker: rauwe witlof, druiven, ananas en roquefort en een dressing van mayonaise/halvanaise ofzoiets en kerrie en paprikapoeder. Als je niet van blauwe kaas houdt kun je ook gerookte kip toevoegen of je kunt het bij de witlof en het fruit houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle soorten rauwkost kun je gebruiken en afwisselen, zodat het telkens anders is. In plaats van kaas kun je ook eens gerookte zalm of makreel erin doen.
Wat ik zelf erg lekker vind is Yoghurtdressing, en een scheutje 'Olijfolie met citroenaroma' (Monini)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak frisse sla klaar met de volgende ingredienten:
komkommer (plakjes in 4ren gesneden) rode ui, tomaat, eipartjes, parmasaanse kaas of brieblokjes, pijnboompitten en maak zelf een vinaigrette van : 150 ml azijn,pepersteakkruiden,1 eetlepel olie,gehakte verse tuinkruiden.