Gedroogde/gemalen kurkuma koop je in iedere supermarkt.
Verse kurkuma is bij veel toko's te koop.
Een bloeiende kurkuma is vaak te vinden in het tuincentrum.
bamibal
7 jaar geleden
in de supermarkt bij de kruiden. Als je veel moet hebben kun je beter naar een Marokkaanse winkel gaan. Die hebben grotere verpakkingen
anneliez
7 jaar geleden
Kurkuma is vrijwel in elke supermarkt, bio-winkel of Toko te koop. Indien op jouw markt een biologische kraam staat hebben ze daar altijd wel kurkuma bij de kruiden liggen.
Kurkuma is gemalen geelwortel en is ook bekend onder de naam 'koenjit' en is dus ook te vinden in het schap met de Indonesische-of oosterse producten (vaak van het merk Conimex) en zie je een potje staan met de naam 'Turmeric', dan is dit óók geelwortel.

Bij kurkuma is er echter wel verschil in smaak tussen de biologische- en de 'gewone'.
De biologische heeft dan toch een diepere smaak en is iets dieper (donkerder) van kleur. Het is voor de smaak wel een aanbeveling om er wat gemalen zwarte peper door te mengen.
amc
7 jaar geleden
Op de webshop van marokkaansaardewerk.nl. Zijn niet duur, hebben ook voordelige tajines en ander Marokkaans aardewerk. Er staan ook recepten op de website. En het verzenden gaat uitstekend, heb er zelf eens een tajine met diverse kruiden besteld. Leuke winkel.
http://marokkaansaardewerk.nl/index.php?option=com_jshopping&controller=products&category_id=17
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Waar zie jij dan kurkuma staan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij Tajinekruiden en dan het 2e zakje. Staat er ook bij vermeld.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien overbodig, maar even een tip voor het geval er mensen plannen hebben ooit een tajine te kopen.
Neem dan de grootste maat, want hij is al gauw vol als je voor 2 of meer personen wilt koken. Ik heb ook de grootste maat (die van 30 cm doorsnede), want men houdt er vaak geen rekening mee dat de schaal maar 6 cm hoog is. Hij bevalt mij prima, ik maak er (op het petroleumstel) heel vaak stoofschotels en visschotels in klaar (na gebruik reinigen met citroen of citroenzuurkristallen en weg is de vislucht).