wie kent het geheim van lekkere spareribs?

Ik maak al jaren met het zelfde recept spareribs klaar.
ik ben er twee dagen mee bezig. en het recept kijkt behoorlijk nauw.. ik vraag me af,, wie heeft er wel eens in de keuken gekeken bij bv de spareriblijn??
op internet gaan alle verhalen de ronde. voorkoken, niet voorkoken, enz enz ... hoe doen ze het in een restaurant?
Daar kan de kok er toch geen twee dagen mee druk zijn?

wie o wie??

Weet jij het antwoord?

/2500

Mijn buurman die kok is vertelde me dat ze in het eetcafé waar hij werkt de spareribs voorkoken. Voor het serveren worden ze nog op de grill gelegd. Zo zal ieder zijn eigen bereidingswijze hebben. Deze methode schijnt vaak voor te komen. In de link een erg goed recept. http://coenensandershow.bnn.nl/blog/151/de-spareribs-van-bart-arens.html

Koop 2-3 kg. niet al te vette ribs, en kijk of er genoeg vlees aan zit, want dit is nog wel eens verschillend. Je kunt ze voorkoken, maar zorg dan dat er ook smaak aan het vlees komt. Neem dan per liter water ; Eetlepel zout, 1 klein blikje tomaten puree(50 gr.) 2 eetlepels bruine suiker , goeie scheut ketjap manis, beetje sambal, beetje rosmarijn, teen knoflook en een glas rode wijn. laat de ribs hierin koken tot ze bijna gaar zijn. Dan namarineren ( zie onderstaand recept) een uurtje of 3 en dan grillen of snel in de oven bakken. Voor de marinade: 5 eetlepels tomatenketchup ( van Heinz is toch wel de beste). 5 eetlepels honing.-2 t.lepels zout - 2 eetlepels zoete ketjap .- een scheut rode wijn,- 5 eetlepels olie,- 1 theelepel gemberpoeder,-een beetje cayennepeper,-sap van 1 citroen,-2 gewreven knoflooktenen, beetje fijngewreven rosmarijn en 3 eetlepels appelmoes.Vermeng dit met elkaar. Hak de ribjes in portie’s van 3 stuks en laat ze marineren in bovenstaande mix. Ongeveer 3 tot 5 uur op een koele plaats.Haal de ribs uit de marinade. Verwarm de oven op 200 gr. en bak de ribs onder voortdurend bestrijken met de marinade.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100