Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wordt amandelmeel goed fijn als je het zelf maalt in een keukenmachine?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn Ervaring is dat het niet erg fijn wordt.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ligt aan de kwaliteit van je keukenmachine
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je bedoelt amandelen in plaats amandelmeel, amandelmeel is al fijngemalen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik bedoel inderdaad amandelen. Ik gebruik nu regelmatig amandelmeel maar vind het duur om het steeds kant en klaar te moeten kopen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik ga er van uit dat dit moet lukken, ik heb hele amandelen gemalen in een keukenmachine en zelfs die worden heel fijn, als je al begint met meel ben je al halverwege (of verder, is meel niet fijn genoeg?).

Vraag is natuurlijk wel wat jij onder goed fijn verstaat. Ik maakte er marsepein van en dan mag je niet echt losse korrels proeven. Dat is dus gelukt.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Niet echt. Je kunt beter een ouderwets elektrisch koffiemolentje gebruiken of een kaasmolentje, zo eentje je zelf moet draaien . In het laatste geval houd je nog steeds stukjes over, zoiets als je ook in de ouderwetse amandeltjesgries tegenkomt .
Heb je echt amandelmeel nodig, dan is het gewoon te koop bij de biowinkel. Ideaal!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding