Wat zijn simpele en lekkere gerechten?

Makkelijk te maken als kind van 12 en geen rotzooi in de keuken:). En o ja voorafjes of nagerechten (gevulde ei, ijs)

Toegevoegd na 12 minuten:
of borrelhapje, warm koud, minisaucijzenbroodje denk ik dan aan ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1K

Antwoorden (12)

Snij plakjes komkommer en leg daarom een paar theelepeltjes tonijnsalade. Bovenop een halve zwarte olijf, of een plakje olijf en klaar is kees.

Koop tortillawraps en smeer daar roomkaas overheen. Leg daar wat zalmplakjes of kipfiletplakjes op en daaroverheen wat paprika (wel heel fijn snijden) Dan rol je de tortilla heel strak op en doe je er folie omheen. Laat het even in de koelkast staan en snij het dan in stukken van 2 cm, breed en steek er een stokje in.

Toegevoegd na 25 minuten:
Dessert:

Een doosje aardbeien in plakjes snijden, daar een beetje balsamico-azijn overheen sprenkelen en zachtjes mengen. Even laten staan.

Verdeel de aardbeien over 4 of 5 schaaltjes en leg daar een bolletje vanilleijs op. Blaadje mint erop en klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vooraf:ham met meloen
meloen in schijven snijden, en omwkkelen met rauwe ham.
ligt eraan hoe groot de meloen is, en hoe grote plakken je snijdt, hoeveel je per portie maakt.
Toe:
ijs met vers fruit (net wat je lekker vindt)
of met chocoladesaus, kun je makkelijk kant en klaar kopen en even opwarmen, slagroom erbij en klaar ben je

Toegevoegd na 3 minuten:
En die rotzooi in de keuken: dat ligt aan de kok, even nadenken van te voren wat je nodig hebt, zodat je dta klaar kunt zetten, en niet meer met kleverige handen de kastjes hoeft te openen. Of zet zovast het afwasteiltje vol sop, zodat je het gebruikte materiaal daatr gelijk in kunt leggen.
anneliez
13 jaar geleden
Pasta!

Pasta koken is heel simpel, evenals het verwarmen van de pastasaus. Neem van die pastasaus met gehakt er in.
Dan hoef je niet appart nog gehakt te bereiden.
Verst teentje knoflook er bij, en nog wat kruiden.

Lekker, simpel en weinig rommel in de keuken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jummie
Champignons uit de oven.
De oven voorverwarmen, 200 of 220 graden is wel goed.
Als er nog wat aarde op de champignons zit, dat eraf wrijven. Ze in halfjes snijden, of in kwarten (ligt eraan hoe groot ze zijn).
In een ovenschaal een paar flinke scheuten tamari (of shoyu, of maggi), azijn en peper doen, en water.
De champignons daar in leggen, ze even wat draaien zodat aan alle kanten marinade zit, en dan in de oven zetten.
Na een minuut of 20 zijn ze klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelfgemaakte frikandelbroodjes, vreselijk simpel en erg lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het leuk om ze kleine mini pizaatjes te laten maken? je kan een pizzabodem in de supermarkt kopen, hoef je alleen nog maar water bij te gieten. Daarna kan je leuke figuren er van boetseren en in de oven stoppen.

Leuk is als je voor de versiering verschillende gekleurde groentes gebruikt, bijv. tomaat/groene paprika/gele paprika/olijfjes in plakjes e.d. Dan kan het kind zich helemaal uitleven en mooie fantasierijke pizaatjes maken :-)

Het is ook wel vlot op te ruimen, want het deeg is redelijk stevig, dus het gaat niet ontzettend kruimelen. Alleen de versiering kan nog een beetje een bende worden, omdat het allemaal kleine stukjes zijn. Als je er per versiering een klein theelepeltje in legt is het misschien handiger, dan kan het kind de theelepeltjes gebruiken om de versiering te pakken, dan heb je minder kans op te morsen dan wanneer je het met de hand doet :)

Als toetje is het misschien leuk om crackertjes te versieren. Als je grappige crackers in de winkel koopt, kan het kind er leuke kaasjes op leggen met wat groenten als versiering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou persoonlijk (koude) wraps maken, lekker met kruidenkaas en zalm of parmaham noem maar op wat er allemaal in kan.
Deze oprollen en in stukken snijden, deze mooi op een bord leggen en sla erbij als garnering. Erg makkelijk en weinig rotzooi :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staan heel veel simpele gerechten op de site www.letscookit.tv. Het zijn gratis te bekijken filmpjes waar je veel inspiratie uit kunt halen.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan:

http://www.speelzolder.com/koken/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigen gemaakte groentensoep.
Kind kan lekker allerlei soorten groentes snijden, denk aan bloemkool, wortelen, sperziebonen, whatever, dan gesneden groente in pan met bouillon gooien, vermicelli toevoegen, tijdje laten doorkoken, af en toe roeren en klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op www.smulweb.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het criterium 'geen rotzooi in de keuken' is, houdt het natuurlijk al wel HEEL snel op. Een klein beetje rommel hoort er bij. Kun je ze meteen mooi leren het zelf weer op te ruimen. Maar iets als koekjes bakken is dan bij vorbaat een slecht idee.

Het beste kun je ze dingen laten doen waarvoor de meeste ingredienten al kant en klaar zijn, en ze alleen nog wat in elkaar hoeven te lego-en.

Zo zijn coctailworstjes in minicroissantjes een leuk idee.
Rolletjes katenspek met een blokje roomkaas (monchou, andere roomkaas moet je smeren, maar dat kan ook).
Cakejes van beslag waar alleen nog water bij hoeft en kant en klare vormpjes
Bowl maken is ook altijd heel leuk, met een blik fruit en wat verse vruchten.
Met bladerdeeg en diverse zoete en hartige vullingen kun je ook alle kanten op.