Ik mag aannemen dat je het gehaktbrood bedoelt, aangezien deze vraag in de rubriek Eten & Drinken is ondergebracht. Dit zegt Wikipedia erover (het is een vertaling, nogal knullig):

Geschiedenis
Het gehaktbrood heeft Europese afkomst; gehaktbrood van gehakt vlees werd vermeld in de beroemde Romeinse kookkunst collectie " Apicius zo vroeg als de 5e eeuw. " [ 2 ] Meatloaf is een traditionele Duitse, Belgische en Nederlandse schotel, en het is een neef van de Italiaanse gehaktbal . Amerikaanse gehaktbrood [ 3 ] heeft zijn oorsprong in scrapple , een mengsel van gemalen varkensvlees en maïsmeel bediend door Duits-Amerikanen in Pennsylvania sinds de koloniale tijd. [ 3 ] Echter, gehaktbrood in de hedendaagse Amerikaanse gevoel niet verschijnen in kookboeken tot in de late 19de eeuw . [ 1 ]
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je de zanger bedoelt:

Meat Loaf is geboren als Marvin Lee Aday in Dallas, Texas, United States. Hij was her eerste kind van Wilma Artie (een lerares en lid van het Vo-di-o-do Girls gospel quartet) en Orvis Wesley Aday (een aan alcohol verlsaafde politieman).

Hoe hij is ontstaan, is het verhaaltje van de bloemetjes en de bijtjes. ;-)