Kun je de Bistro gekruide Mini-krieltjes (voorgekookt) van de PLUS frituren?

Ik heb 2 zakjes Mini-krieltjes gekocht, en dacht ze in de friteuse te bakken.
Tot ik op de zak zag staan dat je ze in de pan hoort te bakken(wat natuurlijk gezonder is), maar ik vroeg me af of het toch ook in de friteuse kan!?
Er staat op dat ze voorgekookt zijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
16.6K

Het beste antwoord

Ja je kunt ze in principe wel frituren. Net als patat wat ook voorgebakken is. Alleen blijft je frituurvet dan misschien niet zo schoon meer omdat er kruiden op de Krieltjes zitten die er waarschijnlijk deels zullen afvallen en dan onderin je friteuse blijven liggen. Als je dat geen probleem vind zou ik ze lekker gaan frituren. De smaak van de kruiden zal vast minder sterk worden. Maar na het frituren kun je ze natuurlijk ook weer opnieuw gaan kruiden als je dat lekker vind. Probeer ze wel zo droog mogelijk te frituren want water en vet gaan niet samen en gaat spetteren dus de deksel in de aanslag houden en kleine porties tegelijk doen niet ineens de hele zak in de frituur gooien!! Maar eigenlijk vind ik t zonde om zulke heerlijke gekruide aardappeltjes in de frituur te gooien!! Het resultaat is waarschinlijk stukken minder lekker dan dat je ze in de koekenpan even bakt. Tenzij je geen gas en geen koekenpan hebt natuurlijk zou ik ze persoonlijk het liefst uit de pan eten! Succes en alvast eet smakelijk!! En n lekkere saus erbij of mayonaise is ook een aanrader!! Groetjes vanuit Friesland, gerda.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk bedankt voor je snelle antwoord!,
ik denk dat je inderdaad gelijk hebt in de pan is wel zo lekker!
en gezonder natuurlijk ;)
ik denk dat het droog deppen ook wel een goed idee is bij het bakken in de pan, dus bedankt voor de tip!
haha, als de jongens aan het eten zijn komt er meestal wel saus op tafel ja ;)
groetjes Marleen

Andere antwoorden (1)

Lekker in de pan bakken, dan verbranden de kruiden niet.