eet men in Indonesië ook varkenvlees alhoewel dat het moslims zijn?

ik vertrek 12 januari naar Bali en eet soms babipangan bij de chinees.
zéér lekker en dat wordt gemaakt van varkenvlees maar ik dacht toch dat moslims GEEN varkenvlees mogen eten en Indonesië is toch een islamitisch land dacht ik?

7 jaar geleden
in: Koken
8K

Het beste antwoord

Hoewel in Indonesië 90% van de bevolking moslim is. Is het niet een staatsreligie.
Andere religies worden ook gewoon erkent.
Dus word er door niet moslims gewoon varkensvlees gegeten. Omdat Indonesië niet echt een heel rijk land is, merk dat ze vooral vlees eten wat makkelijk voorhanden is.
Er zijn dus gebieden waar veel kip word gegeten. Maar andere gebieden weer veel konijn.

Op Balie is de hoofdreligie het Hindoeisme. Dit merk je overal op straat aan de offers e.d.
Hierdoor kan er dus ook gewoon varkensvlees geserveerd worden.
Houd er wel rekening mee dat de gerechten in Nederland niet echt lijken op de gerechten in Indonesië.
En 3x per dag rijst bij het eten is zeer normaal.
Wat ik echt zou aanraden is om de vis te proberen. Heerlijke verse rode snapper.

Geniet van je vakantie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
samaiphon
7 jaar geleden
meest praktische antwoord dat duidelijk weergeeft wat ik vroeg

Andere antwoorden (1)

In indonesie wordt varkensvlees gegeten . Niet iedereen is moslim.

--In Indonesië is de babi panggang vooral bekend zoals die wordt bereid door het overwegend christelijke Batak-volk, dat rondom het Tobameer in Noord-Sumatra woont, waarbij gemarineerd varkensvlees boven een houtskoolvuur wordt geroosterd. Het wordt gegeten met een saus gemaakt van varkensbloed of met een sambal van szechuanpeper.
7 jaar geleden
samaiphon
7 jaar geleden
van die "chinees" dat wist ik maar ik heb babipangang opgezocht in "Indonesische keuken" en daar heb ik gemerkt dat er telkens varkenvlees gebruikt wordt om dat gerecht te maken...
daarom mijn verwondering dat ze als moslims ook varkenvlees zouden eten.
maar blijkbaar is niet de hele bevolking moslim dus bedankt voor uw antwoord
samaiphon
7 jaar geleden
wimkees ik spreek geen Indonesisch hoe kan ik je dan tegenspreken haha!
samaiphon
7 jaar geleden
ik weet wel dat in het tagalog, Filippijns, baboy varken betekent dus dat zou dus wel kunnen kloppen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
babi = varken
ajam = kip
daging = rund
kambing = geit