Gehakt meebakken in brood, moet dat rauw of bereid?

Ik maak zelf glutenvrij brood met de semper white mix, maar ik wil zelf een worstenbroodje/gehaktbroodje maken a la saucijzenbroodje, maar dan met een heel brood. Spijs stol, maar dan met gehakt... Ik kan alleen niet vinden of ik het gehakt dan moet mengen met alle kruiden en rauw in het brood doen en dan een uur in de oven....? of dat ik eerst het gehakt moet bereiden, dan in het brooddeeg verwerken en dan nog een uur in de oven?...

Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
1.7K

Antwoorden (1)

Ik denk niet dat het goed komt als je er rauw gehakt in verwerkt. Het brood zal gaan rijzen en boven het gehakt zal een hol stuk brood ontstaan omdat het gehakt niet mee rijst. Dit zal als een plakje blijven liggen op de onderste laag brood.
Ik zou het ook niet nog eens een uur laten meebakken in de oven als het al bereid is...ik ben bang dat het erg droog zal worden.

Wat je wel kunt doen is het brood bakken, de bovenkant eraf snijden en dan uithollen. Het gehakt bak je lekker in de pan rullig samen met kruiden, kleingesneden groenten als champignons, paprika, ui, worteltjes, knoflook of whatever je lekker vindt. Als ze goed gebakken zijn tomatenpuree erdoor roeren en alles even goed doorbakken.
Dit mengsel vul je in het uitgeholde brood en zet de deksel (bovenkant brood) er weer op en dan laat je het nog even in de oven weer even warm worden.
Dit is erg lekker met een frisse salade en kan als maaltijd dienen.

Het uitgeplukte broodkruim is vervolgens weer goed te gebruiken als paneermeel door het te drogen. Het wordt vanzelf droog als het ouder wordt.
amc