Wat maakt een salade tot een Russisch ei?

Ik wil weten wat het verschil is tussen een gewone (huzaren?)salade en een Russisch ei.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
12.4K

Het beste antwoord

Het ei ! Halve hard gekookte eieren . Evt bij de Russische salade wit vis of garnering met sardienen . Allebei bijna het zelfde maar met ei wordt het een Russisch ei . Daarbij daar mag wat vis bij evt . De huzaren salade rundvlees aardappels mayo en wat erwten of ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eenvoudig antwoord. Duidelijk.

Andere antwoorden (1)

Dit zou het originele recept van een russische salade zijn ;

Vinigret (Russische salade)
Neem verschillende soorten gaar vlees: wild, kalfsvlees of rundvlees, of gekookte vis zoals steur, snoek of zalm. Doe erbij 1 of 2 gekookte of gebakken bieten, 1 lepel augurken, 1 grote gezouten of verse geschilde komkommer, 1 haring, 2 hardgekookte eieren, 5 tot 6 gemarineerde oranjegroene melkzwammen, 1 lepel ingemaakte groenten, 5 tot 6 gekookte aardappelen in kleine stukjes, 2 eetlepels kappertjes, 3 eetlepels zuurkool, 1/2 kop bonen, gekookt in gezouten water, 20 ontpitte olijven.
Snijd dit alles in kleine blokjes, doe er peterselie bij, zout, peper, 1/3 kop azijn, 2 eetlepels olijfolie en 1 eetlepel bereide mosterd (dwz, aangemaakt mosterdpoeder), en wie dat wil 2 of 3 stukjes suiker. Meng, arrangeer op een schotel en leg er mooi gesneden plakjes gekookte aardappel en biet op, maak een rand van peterselie of versier met gekleurde vleesgelei, citroen en hardgekookte eieren.

En dit een huzarensalade ;

600 gram aardappelen
3 eieren
een restje soepvlees
1 zure appel zonder klokhuis
100 gram zoetzure zilveruitjes
100 gram zoetzure augurken
1/2 ui
1 klein blikje groentemacédoine