Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik erwten bestemd voor dieren eten?

Zo nee, waarom niet? Waar zou ik het kunnen laten testen op gifstoffen? Het gaat bijvoorbeeld om https://www.petsplace.nl/boerderij/droogvoer/versele-laga-erwten-groene-erwtenkg~M-182170

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je alles maar lang genoeg kookt... maar of het dan nog lekker is...?
Utrecht
8 jaar geleden
Zelf bij een laboratorium op contaminanten laten analyseren kost je een paar honderd euro.
Kan je beter bij de supermarkt voor een euro een doosje spliterwten kopen....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je het toch in je silo hebt kan je de vraag natuurlijk aan de leverancier/producent stellen, wel doorvragen. Ik denk eigenlijk dat ze zich niet willen branden en dus verklaren dat het ongeschikt is voor menselijk gebruik. Maar nitraten in worst, gewasbehandeling bij graan, o, ik hou hier op omdat de meeste gewassen hieraan onderhevig zijn, vaak terecht, kritisch gezien is het een vraag die enkel beantwoord kan worden met: ga voor biologisch dynamisch. De rest zijn enkel versluierende protocollen.
Erna55
8 jaar geleden
Voor de prijs hoef je het niet te doen : 450 gr (Lidl) diepvries erwten € 0,59

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het zijn natuurlijk gewoon erwten, maar ze zijn eigenlijk niet bedoeld voor mensen.
Voor dieren zijn de eisen van hygiëne en wat er maximaal in mag zitten aan bacteriën en dergelijke minder streng, het productie en verpakkingsproces is niet met foodgrade apparatuur gedaan, dus je weet niet wat er in kan zitten.
Het is dus niet aan te raden. Zo duur zijn erwten gelukkig niet, dus haal gewoon de 'mensen' variant in de supermarkt.
(Lees meer...)
Ritsuka
8 jaar geleden
Nou ja, we leven over het algemeen wat langer, dus risicofactoren krijgen in sommige vergelijkingen een ander aanzicht. Kort gezegd, als het erwtenmeel bedoeld is voor zuigdieren die net zo lang leven als wij, vallen we daar ook onder, dus veilig. Ik ga zelf liever voor met aandacht gekweekte tuinerwtjes, maar er is natuurlijk niet altijd keuze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding