Past cramberry compote bij hertenbiefstuk?

Zo ja hoe serveer je dat dan? Schep je die compote gewoon uit de pot bij de biefstuk of verwarm je die mee in de koekenpan?

8 jaar geleden
in: Koken
5.1K

Het beste antwoord

Jazeker, dat is een heel bekende combinatie.

Je kunt in feite alle kanten op.

Apart verwarmen , bij de biefstuk in de pan kan ook .
Serveren, apart in een sauskom, kan iedereen zelf nemen.
Of op de schaal naast de biefstuk , gebeurt ook.

Ik kies zelf voor de sauskom, maar als je echt "entré" wilt maken dan zou ik het op de schaal serveren! het is een mooi gezicht.

http://www.smulweb.nl/recepten/1013569/Hertenbiefstuk-met-cranberrys

http://desitevanpa.nl/index.php/wild-en-gevogelte/860-wild/edelhert/hertenbiefstuk-met-cranberry--portsaus/814-hertenbiefstuk-met-cranberry--portsaus

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik nam onmiddellijk aan dat je bij een warme maaltijd ook een WARME cranberrie compôte wilt serveren, en niet KOUD uit de pot. Warm is smakelijker, maar misschien vind jij dat niet, dat kan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ben het volkomen met je eens dat warm lekkerder is, maar ik zou het nooit bij de biefstuk in de pan mee verwarmen; zie mijn antwoord.
(geen plus of min van mij). En koud uit de pot (zeker als die uit de koelkast komt) raad ik echt af.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@WillemNeo Helemaal met je eens, ik zou het ook nooit bij de biefstuk in de pan mee verwarmen, maar het KAN wel, het gebeurt.

Andere antwoorden (2)

Ja, dat past daar uitstekend bij. Gewoon een schepje uit de pot op het bord deponeren.
Amadea
8 jaar geleden
Zoals de andere antwoorden al aangeven, ja; maar je moet wel een voorzorg nemen.

De cranberrycompote kun je het best au bain marie verwarmen; dus je zet het potje met losgeschroefde deksel in warm water. Ook kun je er per 5 lepels 1 lepel water bij doen en dan in een klein pannetje op echt laag vuur verwarmen. Zou je het water weglaten of te sterk verwarmen, dan gaat de suiker in je compote carameliseren wat de smaak niet ten goede komt. daarom zou ik de compote nooit samen met je wild in de pan doen, het wordt dan te droog en kan zelfs gaan aankoeken. Doordat er best veel suiker in zit is de kans daarop groot.
Verwarm de compote niet te sterk, cranberries zijn best zuur en als je compote warm is, komt die zure smaak meer tot uiting. Dus tussen lauw en warm is is het lekkerst.