hoe lang blijft mijn chocoladetaart goed?

Hoi iedereen,

Ik zou graag zondag een chocoladetaart maken en die dinsdag presenteren.

Dit zijn de ingrediënten:

• 200 gr suiker
• 200 gr margarine
• 4 middelgrote eieren
• 200 gr (minus 3 eetlepels) zelfrijzend bakmeel
• 3 eetlepels cacaopoeder
• 1 theelepel bakpoeder
• 2 eetlepels melk
• 1 eetlepel poedersuiker (plus nog wat extra)
• Nutellaglazuur (voor recept en ingrediënten zie voetnoot)
• 1 zakje Dr Oetker chocoladeglazuur

Hoe lang zou deze taart goed blijven? Maandag heb ik geen tijd om ze te maken en ik heb ze dinsdag ochtend nodig..

Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
7.4K

Antwoorden (1)

Eeen taart kan je twee-drie dagen in de koelkast bewaren. Zorg wel dat je hem in een doos of onder een stolp hebt staan, zodat hij niet het aroma van andere dingen die in de koelkast staan opneemt. Hij gaat er anders ook naar smaken.

Je kunt de doos ook in een plastic zak doen, zodat hij niet vochtig wordt en hem dan invriezen. Ik adviseer je om hem dan niet te decoreren met slagroom (als je dat van plan was tenminste) want opgespoten slagroom kan je niet invriezen als je geen shockfreezer hebt. De slagroom zal namelijk uitdrogen en is niet meer zo lekker.
amc