Hoe maak je zoete pannenkoeken?

Hey,

Niet denken dat ik het niet heb geprobeerd, het lukt maar niet ze worden maar niet zoet, ik doe wat meel in de kom, dan gooi ik wat suiker erin en dan de halve melk dan mix ik het, dan de eieren dan weer het over gebleven melk en dan weer suiker maar het word maar niet zoet. Wat doe ik verkeerd??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
3.7K

Antwoorden (5)

Per 200 gram bloem moet er 1 eetlepel suiker in; zie recept. Of je doet er te weinig in of je proeft geen zoet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De beste manier is het volgens recept te doen. Dat betekent precies lezen wat er staat [zie link] en een keukenweegschaal gebruiken. Het recept volgen dus.
Alles op het aanrecht klaar zetten en dan pas beginnen. Vergeet de pannen [2 koekenpannen tegelijk is sneller als je er veel wilt bakken] en de boter/margarine of olie niet.

Wat je ook kunt doen, is "normale" pannenkoeken maken en daar zoetigheid op leggen, zoals *honing *stroop *appelstroop *jam of *suiker! ... klaar! Is echt lekker hoor.

Als het echt niet lukt, kun je als noodsprong nog een 'kant en klaar' pak kopen, daar hoef je alleen maar melk aan toe te voegen.

Succes er mee!

Toegevoegd na 19 minuten:
Wat heb ik nodig voor zoete pannenkoeken?
125 g bloem
snufje zout
>>>2 el fijne suiker / vanillesuiker <<<
1 ei, licht geklopt
3 dl melk
25 g ongezouten boter, gesmolten

https://www.koopmans.com/recept/basis-recept-voor-zoete-pannenkoeken-8-10-kleine/
https://pannenkoeken-recepten.nl/pannenkoeken-bakken/

[mijn bronnen waren verdwenen!?!]
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je maakt zoete pannenkoeken door er suiker OP te doen.
Nier door er suiker IN te doen.
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Dat klopt niet, Reddie. Kijk maar eens in de supermarkt bij de kant-en-klare pannenkoeken: daar heb je de keuze tussen gezoet en ongezoet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Reddie
Kijk eens bij recepten.
Er is een duidelijk aanbod van hartige en zoete pannenkoeken.
Reddie
8 jaar geleden
@Amadea, @judokus52, als je je zoetbeleving puur aan je pannenkoek wilt ontlenen heb je vele malen meer suiker nodig dan wanneer je het "apart", ofwel er op doet.
Ik heb die van professionele koks.
Hetzelfde geldt voor zout.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helemaal goed Reddie. Van mij een dikke plus
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Reddie en @WWDiver
Het gaat er niet om dat je niet zoet er op kunt doen, natuurlijk... lees mijn antwoord, maar dat is de vraag niet... LEES de vraag!
Voor zoete pannenkoeken gebruik je suiker, bloem, eieren, melk en een klein snufje zout. Zou je de suiker weglaten dan proef je niets zoets maar is het beslag flauwig van maak. Jij hebt waarschijnlijk een voorkeur voor erg zoet, omdat deze ingediënten niet zoet genoeg zijn voor jou. Erg veel suiker gebruiken zal dit niet oplossen en is bovendien niet goed voor de gezondheid.

Probeer er eens een andere zoete smaak door te doen....gewone suiker plus een zakje vanillesuiker doet vaak al wonderen, want het beslag geurt al heerlijk zoetig en de smaak past zich immers aan de geur aan. Iets wat bijv. zurig ruikt, smaakt ook zuur, zo werkt het nu eenmaal.

Je zou er ook een schep vanilleyoghurt door kunnen doen en er dan poedersuiker aan toevoegen ipv kristalsuiker. Een heerlijk vanillepoederbeslag maak je bijv. door 150 gr. bloem met 2 eetl. poedersuiker, 4 eidooiers, snufje zout, 3 eetl. vanilleyoghurt en wat custardpoeder te vermengen. Voor de smaak zou je er ook nog geraspte citroenschil bij kunnen doen. Roer er daarna 375 cl. melk bij of wat meer als je het beslag te dik vindt.
Laat het beslag dan een ½ uurtje afgedekt rusten.
De eiwitten klop je stijf met een beetje citroensap en met een spatel schep je die luchtig door het beslag heen. Je krijgt dan heel luchtige pannenkoeken en iets luchtigs smaakt ook al zoeter, omdat het licht aanvoelt op de tong en in de mond.
amc
8 jaar geleden
Meer suiker!!
Zelf doe ik vaak honing door het beslag. Dat zoet heel goed, en geeft bovendien meer smaak.