Bladluis door het eten, is dit schadelijk?

Ik heb vandaag een pizzasaus gemaakt en hier kruiden uit de kruidentuin aan toegevoegd. Nu kom ik er later achter dat de kruiden die ik gebruikt heb vol luizen zaten. (Niet gezien, want ik had de bril niet op)

Ik heb hier dus van gegeten en goed ook. Is dit schadelijk voor de gezondheid? De pizzasaus is in de pan gebakken en vervolgens in de oven op 180 graden.

8 jaar geleden
in: Koken
20.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor de bladluis is dit ERG schadelijk want niet overleefd...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
het zorgt voor wat extra proteine

Het beste antwoord

Bladluizen kunnen niet steken of bijten en zijn niet giftig, ze zijn ongevaarlijk.

Er zijn verschillende bladluizen. Dopluizen en schildluizen hebben een hebben een harde rugzijde ter bescherming. Wolluizen hebben een pluizige rugzijde die veel dieren vies vinden. Uit sommige soorten worden door mensen kleurstoffen gehaald.
8 jaar geleden
wilkers
8 jaar geleden
Super! Dus er bestaan geen giftige / schadelijke bladluizen in Nederland? In dat geval wordt ik minder voorzichtig. Ik heb er namelijk niets van geproefd of gemerkt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Veel insecten kun je prima eten ;-)
Erna55
8 jaar geleden
Nee, er zijn geen giftige bladluizen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
E120 is een veel gebruikte roze kleurstof in de voedselindustrie (denk aan de bekende roze koeken). Die kleurstof is geplette luis.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Veel kleurstof in lippenstift bevatten luizen . Al in oudheid .