Wat kun je het beste naast een entrecote eten? bijv. groenten, aardappel, saus, enz...?

Ik wil vanavond entrecote eten maar weet nog niet wat ik erbij moet nemen zodat ik een volledig hoofdgerecht heb. HELP ME, ik krijg namelijk hoogstaand bezoek.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
28.2K

Het beste antwoord

De entrecote ga je naar ik aanneem lekker grillen. Dat wil prima in een grilpan ; insmeren met een beetje smaakloze olie (geen olijfolie dus !), en grillen. Dik bestrooien met zout en peper, plakjes kruidenboter erop, jammie.

Aardappels : heel lekker zijn kleine krieltjes (wel echte, niet van die uitgestoken aardappelballetjes) uit de oven.
Rol ze eerst door lekker gekruide olie (vers, maar mag ook uit een potje) en dan in de oven helemaal gaar laten worden.

Groente :
Natuurlijk is elke goed aangemaakte sla er lekker bij. Ook altijd leuk zijn groepjes haricot verts (die dure, dunne, rechte, evenlange sperziebonen) omwikkeld met een reepje winterwortel (of spek, voor de lekkerbekken). Maar als je toch een pak kruidenboter in huis hebt, is buttergemüse ook lekker ; ronde worteltjes, doppertjes , bloemkool, broccoli, mais, wat je maar vinden kan lekker garen in de magnetron en doorroeren met kruidenboter. Makkie en jammie.

Bij gebrek aan (zin in) warme groente, is een dikke schijf watermeloen erbij ook heel erg lekker trouwens.

Saus is optioneel, als je kruidenboter gebruikt. Gebruik je geen kruidenboter, dan kun je uitstekend een pepersaus erbij serveren.

Een tipje (want dit zijn allemaal makkelijke gerechten) : zorg wel dat de entrecote op kamertemperatuur is voor je gaat grillen ; dat maakt een wereld van verschil.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, zie nu pas dat je goed kunt koken.
Nouja, ook dan is iets makkelijks dat niet kan mislukke nog wel eens lekker.
Maar anders zou ik me zeker te buiten gaan aan Hasselback-aardappeltjes en een gegratineerde groenteschotel denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gebakken aardappeltjes en een lekker salade!

Toegevoegd na 4 minuten:
lekker moet natuurlijk lekkere zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En een goede mayonaise. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies hoe ik het gisteravond heb weggewerkt.
Oh oh oh ik ben zo blij dat de entrecotes hier vaak nog goedkoper zijn dan de speklapjes !
Entrecote met asperges en waterkerssaus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel lekker inderdaad..maar voor iemand die niet eens kan verzinnen wat er bij te moeten eten,denk ik dat dit te hoog gegrepen is;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij wilde misschien een keer iets anders dan appelmoes.
asperges zijn wel duur maar ook verdomt lekker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het klaar maken van asperges is niet zo moeilijk 15 minuten koken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, ik weet echt wel hoe je moet koken, ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie er bij aanbevelen. Het stukje Help en hoogstaandbezoek is slechts om jullie te motiveren goede antwoorden te geven ;-) stukje marketing. maar goed ik heb wel een koksdiploma dus koken lukt wel:-D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een koksdiploma, maar geen idee wat je bij een entrecote kunt doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel een idee maar ik sta altijd open voor nieuwe ideeen. Plus, hoe meer reacties, hoe beter ik kan inschatten wat mensen tegenwoordig het lekkerst vinden, eigenlijk een soort van onderzoekje.
Zomersalade met entrecote en nieuwe aardappeltjes. Ijs met slagroom toe.

Smakelijk eten!!