Kan je slavinken uit de koelkast etensklaar maken in de magnetron?

Is het mogelijk om slavinken uit de koelkast in de magnetron klaar te maken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
4.8K

Antwoorden (3)

Nee, niet in een gewone magnetron, wel in een combi-.

Slavinken bak je normaal gesproken in een koekenpan om en om totdat de binnenkant gaar is en de buitenkant gebakken.
In een gewone magnetron kun je alleen maar verhitten, niet bakken of braden.
In een combi kun je grillen/oven en garen combineren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt de slavink in de magnetron wel gaar maken zodat het je gezondheid niet zal schaden maar of je dat etensklaar kunt noemen zou ik niet willen zeggen, maarja smaken verschillen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit kan niet. Het gehakt is waarschijnlijk wel voorgegaard, maar je moet het nog bakken zodat de spek knapperig word.
Je kan beter geen risico nemen met vlees. Je kan de bacteriën eenvoudig doden.

Slavinken liggen bij de 'vers' afdeling van supermarkten. Dit betekend dat het vlees nog gebakken moet worden.

Dit kan in de pan, in de oven, en in de frituurpan. Ook een tosti ijzer zou moeten lukken, omdat het een grill is. Zo heb je altijd iets bij de hand