Ik heb een gegrilde kip op de markt gekocht. Heeft er iemand lekkere recepten?

Ik heb al het vlees er al uit gepeuterd.
Dacht zelf aan een (makkelijke) salade oid

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.8K

Antwoorden (5)

salade laatst gemaakt, erg lekker: sla met rucola, feta, partjes sinaasappel, zwarte olijven en dunne ringetjes rode ui.
of ananas door de salade doen is ook erg lekker.

Toegevoegd na 57 seconden:
of mango, sla, de kip, pijnboompitten, dressing met citroensap. en lekker brood erbij eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oehh klinkt goed! En wat voor dressing doe je er dan over?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dressing maak ik altijd zelf, citroensap, olijfolie, peper en zout. evt. verse peterselie erdoor. wat ook lekker is, een olie kopen met basilicum erdoor. is wel wat duur, maar een goede investering! of olie kopen met citroen erin, ook heel lekker voor dressings! of als je ervan houdt, wat verse koreander erdoor, is ook heel lekker! ik maak zelf eigenlijk altijd een basisdressing van (vers) citroensap, olie, peper en zout. dan doe ik daar verse kruiden bij. lekker en heel eenvoudig. oh ja, wat ook erbij kan, is een avocado in de salade met de kip, pijnboompitten, mango en sla. citroensap moet er dan zeker door, anders verkleurt de avocado.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, ik had een flesje basilicumolie, maar die is helaas op.. Is inderdaad heerlijk! Ik denk dat ik wel wat kan met je ideeën. Thanks!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
you´re welcome, en smakelijk eten straks!!
Heerlijk op een (pita-)broodje met wat sla en knoflooksaus.

Of maak een kipcocktail als voorgerecht:
Doe de stukjes kip in een cocktailglas met:
- iets zoets, bv. wat fruit (perzik, appel, sinaasappel of druiven)
- iets zouts, bv. stukjes blauwe kaas en noten
- iets knapperigs, bv. stukjes bleekselderij, venkel, witlof of komkommer
- een romige dressing, bv. van opgeklopt slagroom, mayonaise, beetje vruchtensap, honing, kerrie en peper.

Of een salade met avocado, tomaat en zure room erdoor, ook lekker in combi met kip.

Lekker met warm stokbrood en boter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dikke ragout maken en dan kroketjes van draaien.
Er gaat niets boven zelfgemaakte kroketten, met lekker veel vlees.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, o ja, wanneer eet je ze weer jc54? En mag ik dan meedoen? Ik lust er wel 3! of 4!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rot-veel-werk, doe kroketjes..
Ook lekker is een Turks-broodpizza met gegrilde kip.

Ingrediënten:
*1 Turks brood,
* 2 eetl goede olijfolie,
* 250 ml zelfgemaakte of kant-en klare tomatensaus of passata,
* 1 kleine courgette in plakjes,
* 1 rode ui in halve ringen,
* wat fijngehakte verse oregano of 1/2 theel gedroogde,
* ca. 400 g gegrilde kip,schoonmaakgewicht,
* 25 g verse geraspte Parmezaanse kaas,
* 75 g geraspte belegen kaas.

Verwarm de oven voor op 200 graden C.

Snij het brood in de lengte doormidden en besprenkel de beide helften met olijfolie.
Verdeel de tomatensaus over de helften en leg daar de courgette,rode ui en kip op,bestrooi met de verse of gedroogde oregano.
Bestrooi de helften met de beide kaassoorten en druppel er eventueel nog wat olijfolie over.
Bak de Turk-broodpizza's 15 minuten in de voorverwarmde oven tot de kaas gesmolten en het brood knapperig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mmm ziet er heerlijk uit!
Moet je op Google zoeken hier zijn super leuke + betrouwbare recepten