Heeft iemand goede ideeën voor een kerstdessert?

Op 1e kerstdag gaan we met de familie (zo'n 20 man) dineren. Mij is het dessert opgedragen. Wil het wel een beetje uitgebreid doen. Iemand suggesties?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2K

Antwoorden (13)

ijsbuffet.
verschillende soorten ijs
slagroom, chocolade- en vruchtensausen vruchtensalade.wafeltjes
boerenjongens en advocaat als je er wat alcohol bij wilt hebben
anneliez
13 jaar geleden
gelukskoekjes..En dan mooie wensen bedenken voor op de briefjes.

http://www.jannekes.nl/taart/chinese%20gelukskoekjes.htm

Toegevoegd na 1 dag:
Crème brulée...mmmmmmmm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een lekkere tiramisu... eenvoudig klaar te maken maar overheerlijk..
ik heb een recept voor je je moet het alleen een aantal keer verdubbelen zodat je genoeg hebt voor 20 mensen....eet smakelijk...

Ingrediënten voor Tiramisu 250 gram mascarpone1 deciliter slagroom100 gram poedersuiker4 stuks eidooiers 2 stuks eiwitten2 kopjes sterke koffie1 kopje amaretto 1 pakje lange vingers

Bereidingswijze voor Tiramisu Klop de room op met 1/3 van de suiker.
Klop ook de eiwitten stijf met 1/3 van de suiker.
Spatel room en eiwit door elkaar.
Roer met een mixer het eigeel en nog 1/3 van de suiker tot een luchtige crème.
Voeg 250 gram mascarpone bij deze crème en meng het met de slagroom en eiwit.
Maak twee kopjes sterke koffie en doe hier één kopje Amaretto bij.
Bedek een vorm met in de Amaretto/koffie gedregde lange vingers.
Giet een deel van het romige mengsel op de koekjes.
Doe dit meerdere keren tot de vorm vol is.
De schotel afgedekt 24 uur in de koelkast laten rusten.

P.S. de vorm eerst bedekken met plastic voor je hem gaat beleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk een sop life4you.
gisteren gekeken?
waren lekkere recepten bij voor toetjes en leek me simpel om te maken en zag er mooi uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een speciaaltje: Een hoog glas op een voet;

Voorbereiding:

Het allerbeste roomijs
rood fruit
scheutje likeur/cognac
slagroom
chocolaatjes

glas vullen
laagje likeur
2 bolletjes roomijs
bramen, bessen, al wat rood is
likeur over heen strengelen
als laatste slagroom met een flinterdun (kerst)chocolaatje

Delicious!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
italian coffee,dat is koffie met ammeretto en slagroom been kaneel er over heerlijk!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
erg makkelijk voor veel mensen:

Chocolade fondue!
Lekker met fruit e.d. Kunnen de mensen die niet zo van zoet houden gewoon wat fruit nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Advocaat ijstaart
Ingredienten voor 6 personen:
* 1 pak bokkenpootjes (200 gram)
* 2 eetlepels abrikozenjam
* 400 milliliter slagroom
* 6 eetlepels fijne suiker
* 400 milliliter advocaat (tokkel room)
* Garneerchocolaatjes (kerstkransjes oid)
* taartvorm 20 cm

Bereiding:
Maal in de keukenmachine de bokkenpootjes fijn en meng de 2 eetlepels abrikozenjam er doorheen.
Verdeel het mengsel over de bodem van de springvorm en druk aan met de bolle kant van een lepel.
Klop in een kom 300 milliliter slagroom stijf met 5 lepels suiker en meng al kloppend 300 milliliter advocaat er doorheen. Verdeel het mengsel over de taartbodem en strijk de bovenkant glad. Laat de taart in de diepvriezer in ca. 2 uur stevig worden.
Klop de rest van de slagroom met 1 lepel suiker stijf en doe de room over in een spuitzak.
Spuit langs de rand enkele toefjes slagroom. Doe in het midden van de taart de overgebleven 100 milliliter slagroom en plaats de taart nog 2 uur in de vriezer.
Garneer eventueel met chocolaatjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht heb je iets aan de volgende ideeën
* Crêpe Suzette, en dan vullen met ijs
* Poffertjes met kaneelijs (en eventueel warme kersen)
* Griekse yoghurt met honing en walnoten (simpel,maar wel lekker)

Veel succes en veel plezier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een licht kerstdessert;

Fruit met whiskeydressing.

Ingrediënten;
per persoon; 100 gr. vers fruit; kiwi, aardbei, blauwe bessen, ananas,
mango enz. wat maar te krijgen is.

dressing;(20 pers)
500 ml. whiskey, 5 scheppen suiker, 5 glazen sinaasappelsap, 5 scheuten honing.

De dressing kan je van tevoren maken.
Breng de whiskey met het sinaasappelsap aan de kook.
Zet het vuur iets lager en doe de suiker en de honing erbij.
Laat even inkoken totdat de alcohol van de whiskey is verdampt. Laat afkoelen.

Serveren; Fruit snijden en in mooie glazen doen. Schijfje fruit op de rand. dressing even verwarmen en lauwwarm over het fruit gieten en opdienen. Om het geheel nog wat aan te kleden, kan je er nog een klein glaasje met een bolletje sorbetijs bij zetten.

Ook lekker; 20 kant en klare ongevulde soezen kopen of ze zelf bakken.
Een soes doorsnijden en vullen met peer uit blik, in dunne partjes gesneden, waaiervormig neerleggen. Op een bordje leggen en er een bol witte chocoladeijs naast leggen. over het ijs warme chocolade (au bain Marie gesmolten) gieten en een slagroomtoef erbij.

Of; Blokjes appel (met suiker en kaneel,even gebakken in de boter), grote bol roomijs met walnoten en een klein scheutje vanillesaus (koud) in hoge coupes.

Of; Kleine bolletjes chocoladeijs met (warme) kersen en een schepje warme kersensaus (van kersennat).
Toef slagroom bovenop. Bestrooien met chocovlokken of -rasp. In hoge glazen.
amc
13 jaar geleden
English trifle.
Plakken cake in dobbelstenen snijden, laten marineren in flinke scheut medium sherry. Verdun 1 literpak vanillevla met ongeklopte slagroom tot je een vloeibare substantie krijgt. Voeg er wat flinke eetlepels aardbeienjam aan toe en naar keuze wat rode vruchten.
Dien op in een mooie grote glazen schaal en garneer met opgeklopte slagroom. Ideaal voor een groot gezelschap en tevoren klaarmaken maakt het alleen maar lekkerder omdat de smaken dan goed intrekken.
Gezellig hoor, zo'n groot gezelschap.
Veeeeeeeeeeel plezier! Corry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stoofpeertjes in port (wat lekker lang heeft staan stoven zodat de port wat dik is geworden) met kaneelijs en daarnaast een glas koude muscat (zeer zoete witte wijn).
Lekker makkelijk, want de peertjes kan je lang van tevoren klaarmaken, en ze smaken zelfs nog beter na een dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een ijstaart maken, op internet zijn veel recepten te vinden. leuk om dat dan in een mooie kerst-vorm te maken, nu overal te koop