Hoe warm je het beste een koude gegilde kip op ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
2.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
koud is het ook best te eten!
Ivana
8 jaar geleden
In de oven droogt hij uit, tenzij je hem in folie wikkelt. Koud is hij minstens zo lekker.

Het beste antwoord

Het gaat het best in de oven. Heb je hete lucht? Dan is het helemaal perfect en heb je er ook nog een grillfunctie bij (circulatiegrillen)...helemaal top! Zet deze knop aan en heb je alleen hete lucht zet die dan aan. Maar in een gewone oven gaat het ook hoor, alleen niet zo krokant zal het resultaat zijn.

Zet de oven alvast op 150-160 graden C.
Laat een ovenschaal alvast meeverwarmen en leg de kip (delen) erin als hij warm is. je kunt ze uiteraard ook op een rooster leggen. Zet een hele of halve kip er maximaal een kwartiertje of nog iets minder in en heb je drumsticks of kleine delen verwarm die dan op hooguit 5 á 7 minuten. Doe je het langer en bij een hetere temperatuur, dan wordt de kip gegarndeerd steeds droger. Eet hem liever iets minder warm als je hem tenminste mals en sappig wilt hebben.

Toegevoegd na 2 minuten:
Haal wel, voor je hem gaat opwarmen, de kip alvast een half uurtje uit de koelkast, Als hij op kamertemperatuur is , wordt hij ook sneller warm in de oven.
amc
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik doe dat in de oven bij 180 graden want dan blijft het vel lekker krokant.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
maar hoelang
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk ongeveer een half uurtje voor een hele kip.
Ik smeer er wel wat boter of olie op.
Gaat eigenlijk meer op gevoel want het gaat er alleen maar om dat de kip warm is.
Oven 10 minuten voorverwarmen op 160 graden.

De kip geheel inpakken/rollen in folie papier, dan 10 minuten in de oven.

Dan de folie r helemaal afhalen en nog even voor 2 minuten in de oven.

Dan kip eruithalen en serveren.

Eeet smakelijk.