Welke olie is het beste voor een Teppan Yaki grill?

Welke olie kan ik het beste gebruiken voor een Teppan Yaki grill (inbouw van Siemens)? Ik heb deze sinds kort en de handleiding geeft weinig informatie. Heb nu 1 keer geprobeerd met olijfolie, maar dit vond ik (nog) niet zo fijn, maar misschien was het omdat het de eerste keer was. Heeft iemand hier ervaring mee en tips?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
21.2K

Het beste antwoord

Archide pinda olie wordt vaak gebruikt in de Aziatische keuken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Olijfolie verbrandt te snel. Je hebt een olie nodig die een hoge temperatuur kunt hebben. Dit maakt archide (pinda) en soja-olie erg populair. Gebruik vooral geen (vloeibare) boters.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt ook kokosolie gebruiken, maar in de oosterse keuken gebruikt men meestal arachide-olie (pinda-olie). Deze olie is goedkoop en smaakloos dus je gerecht wordt er niet door beinvloed op gebied van smaak.

Olijfolie is duur en eigenlijk zonde om te gebruiken om in te bakken: alle goede stoffen gaan verloren dus gebruik liever een goedkoper, beter alternatief.