Hoe bedek je een taart met chocolade ganache?

Ik wil graag een taart met enkele lagen bedekken met chocolade maar omdat ik ertussen botercreme voor nodig heb vraag ik me af of ik ook voordat ik chocoladeganache eroverheen giet of ik dan nog botercreme erop moet smeren

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
1.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gewoon ganache er over, en klaar?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn vriendin smeert niet af met botercrème, zij gebruikt alleen ganache. Zij zegt dat de taart strakker wordt, scheelt met warm weer. Ganache blijft ook hard buiten de koelkast, is veel steviger dan botercrème. Even handen onder de kraan en de ganache voor het bekleden van de taart een beetje nat makenen dan uitsmeren over de taart.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://allrecipes.nl/recept/2831/chocolade-ganache.aspx?o_is=SR

Het beste antwoord

Je kan je gebak beter overtrekken met ganache zonder eerst een laag boter crème erop te smeren.
Je ganache gaat dan beter hechten aan het gebak ten eerste en ten tweede kan je ganache dan net iets warmer zijn zodat hij beter uitvloeit en er geen gevaar is voor smelten van de boter crème.
Ook zal er al redelijk wat crème in je gebak zitten als je meerdere lagen creëert waardoor nog een laag extra misschien een beetje te veel van het goede wordt.
In ieder geval succes met je taart en smakelijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor het mooiste effect eerst de zijkantrand met de nog redelijk vloeibare ganache insmeren, met een paletmes. Daarna van bovenaf de ganache erover gieten. Geen botercreme eronder en snij je taart zonodig eerst goed egaal. Succes met je taart.