Hoe slecht is twee stuks vlees per dag?

In de supermarkt kan je veelal alleen vlees per 2 verpakt vinden. Ik ben lui dus ik bak ze alle twee tegelijk en eet ze ook tegelijk op. Hoe slecht is dit?
3 á 4 keer per week, 2 stuks vlees dus.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
3.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eentje in de diepvries bewaren of in de koelkast
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe meer vlees je eet, des te minder ruimte blijft er over voor gezonde producten als groente en fruit. Lijkt me een kleine moeite om 1 van de 2 stukjes vlees in een diepvrieszakje te doen, en in de vriezer te gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier mischien nog een leuke bron voor je:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar het één zit kan het andere niet zitten..
goed gevarieerd eten is natuurlijk beter maar dat wist je waarschijnlijk al ;-)
neem de andere dagen wat meer groente en fruit dan compenseer je de rest van de week toch weer? een vegetarier zal het niet met mij eens zijn..maar ja ieder zo zijn hobby...
rose
14 jaar geleden
Oehhh, dat is slecht. Slecht, slecht, slecht. Maar serieus, je gaat er niet dood aan. Het is onnodig, je kunt ook een stukje bewaren. Er is vijf tot tien keer zoveel landbouwgrond nodig om vlees te produceren als er nodig zou zijn voor dezelfde voedingswaarde aan plantaardig voedsel, dus milieutechnisch is het niet zo'n hele fijne gewoonte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drie redenen om het niet te doen:
Aan 75 gram vlees per dag (en dat is inclusief vleeswaren op brood) heb je voldoende.
Twee: Veel vlees eten is slecht is voor het milieu. Veel methaan uitstoot door de dieren.
En als derde: voor 1 kilo vlees eet een koe 7 kilo soja. Dat zouden mensen beter zelf kunnen eten. Minder hongersnood.

Het beste antwoord

Gezonde voeding is uitgebalanceerd naar je behoefte, verse producten en gezonde bereiding.
Vlees is (zou) een onderdeel hoewel je goed zou kunnen leven zonder vlees.
Veel vlees eten kan het cholosterolgehalte opschroeven met alle nare gevolgen van dien.Vlees bevat veel verzadig vet en dat heeft een negatieve uitwerking op je vaten en hart.
Van belang is ook om te bepalen wat je behoefte is.
Twee stuks vlees zegt me minder dan 300 gram h.o.h. gehakt.
Een mens kan toe met 75 tot 100 gram vlees per dag.
En als je echt lui bent, dan bak je twee stukjes en bewaar je 1 stukje voor de andere dag (hoef je dan namelijk niet meer te bakken en dat scheeld werk)
Van veel rood vlees eten wordt ook nog beweerd dat je er aggresiever van kunt worden.
Daarnaast speeld nog het aspect van wat voor soort vlees.
Zou je tegenwoordig als man dag in dag uit twee kipfile`s eten dan krijg je na verloop van jaren borsten en zul je bijna niet meer reageren op peniciline door alle stoffen die in de voedselketen worden gebracht.
Kortom alles in balans en laat je vlees nog lekkerder smaken door er een lekkere slade bij te serveren en af te sluiten met een lekker dessert. Als je (zoals ik) houd van lekker eten dan maakt een beetje werk niet zo veel meer uit, en er zijn ook hele makkelijke, gezonde en snelle maaltijden te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je.

Andere antwoorden (4)

Twee stuks vlees, dat is al gauw 300 gram, misschien wel meer. Veel te veel dus. Als je daar alleen dan groente bij eet is het nog niet zo'n ramp, mits het wel mager vlees is.

Eet je vaak rood vlees, of varkensvlees, dan zou ik snel ophouden met de gewoonte om beide stukken op te eten.
Varkensvlees is veel te vet en er zitten veel afvalstoffen in. Roodvlees is iets minder vet, maar is ook niet al te gezond, het verhoogt de kans op darmkanker.

Als je boodschappen hebt gedaan, gelijk het vlees verdelen en in de diepvries doen. Zo kom je tijdens het koken niet in de verleiding om beide stukken te bakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn steeds meer stemmen te horen dat vlees eten niet erg gezond is voor de mens, het zou de p.h. (zuurgraad) van ons lichaam, nadelig beinvloeden.
Waardoor ons lichaam vatbaarder zou worden voor een ziekte, of minder snel genezen.
Als compensatie voor het niet meer eten van vlees, zouden peulvruchten en vis en prima en gezondere vervanger zijn.
2 stuks vlees eten op een dag, is dus nog slechter dan 1.
Deel het vlees in 4 stukken, dat heb je voor 4 dagen vlees in huis, wat je niet direct op eet, vries je in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan wat je die andere 3 à 4 dagen per week eet. Is dat vleesloos of met zeer beperkt vlees, dan is er niet meer aan de hand dan bij mensen die dagelijks één stuk vlees eten.

Als man tussen de 19 en de 50 heb je voldoende aan gemiddeld 100-125 gram vlees per dag. Let wel dat dat álle vlees is op een dag is, inclusief vleeswaren, en dat je eieren ook moet tellen.

Eet je veel meer vlees dan dat, dan heb je kans dat je teveel verzadigde vetten binnenkrijgt, en bovendien niet genoeg binnenkrijgt van de ándere belangrijke voedingsgroepen.

Je kunt op de website van het voedingscentrum nagaan hoeveel je gemiddeld per dag nodig hebt van iedere voedingsgroep, zie daarvoor de bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken dit probleem. Ik deed hetzelfde, ook 2 stuks bakken en opeten.(heerlijk) Maar ik groeide er erg van. Nu doe ik dat nog steeds maar eet ik niet elke dag vlees meer. Ik las om de dag een vegetariese dag in! sindsdien ben ik weer aardig wat KG kwijt! Maar sommige supermarkten verpakken tegenwoordig ook 1 stuk vlees.
Er zijn ook redelijk te eten vleesvervangers te koop. Maar elke dag 2 stukken vlees, zal op lange termijn wel nadelig voor je zijn!