kun je van kersen in pot ook kersencompopte maken of moet je daar perse verse voor hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Antwoorden (2)

Ja hoor, je kunt ze ook uit pot gebruiken, geen probleem
anneliez
9 jaar geleden
Ja, dat kan, je hebt dan wel kersen uit pot zonder pitten nodig. Hier een recept:
Ontpit de kersen. Breng 3,5 deciliter water en 50 gram suiker aan de kook en voeg de kersen toe. Kook deze op een laag vuur ca. 5 minuten, of neem kersen zonder pit uit een pot en giet de kersen boven een kom af. Leg 12 bitterkoekjes ca. 10 minuten in het kookvocht, maar laat ze niet uiteen vallen. Schep ze er voorzichtig uit en verdeel ze
over 4 schaaltjes. Roer het aardappelmeel glad met 2 eetlepels van het kookvocht. Breng 3 deciliter van het kookvocht, met een stukje citroenschil, 50 gram suiker en een snufje kaneel langzaam aan de kook. Verwijder de citroenschil. Voeg al roerende het aardappelmeelpapje toe en blijf roeren tot het een mooie gebonden saus is. Laat
deze nog ca. 1 minuut op een laag vuur doorkoken, meng er de kersen en de kirsch door, schep er weer 8 kersen uit en houd deze achter voor de garnering. Giet de kersensaus over de bitterkoekjes en laat het afkoelen. Droog 2 bitterkoekjes in de oven en verkruimel ze. Klop de slagroom bijna stijf met de suiker en schep dit op de kersensaus. Strooi er de koekruimels over en garneer de compôte met de overgebleven kersen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat klinkt heel erg lekker!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, daarom heb ik dit recept ook geplaatst, zodat anderen er ook van kunnen genieten. Ik ga het zelf ook zeker proberen.