Ik ben dol op sushi maki! En zou het graag zelf een keer willen maken, iemand nog tips of een How to make? Thanks.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

hier is gelukkig veel over te vinden op internet:

http://www.sushimaken.nl/

Hier keek ik altijd, maar als je eenmaal weet hoe het moet, is het ook heel makkelijk om zelf een beetje creatief te zijn met wat je er in stopt. Het is alleen even een kunst om de rijst goed te krijgen. Het draaien met de vellen en matjes is eigenlijk niet zo moeilijk.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kan trouwens al vaak bij de wat grotere supermarkt een pakket krijgen met alles wat je nodig hebt, dus rijst, zeewiervellen en matjes, wasibi ed. Als je naar een toko gaat is het uiteraard goedkoper, en kun je ook nog extra's kopen. Ik ben dol op de groene scherpe sesamzaadje als garnering. Probeer ook een wat sashimi en nigiri te maken. Een een lekker miso soepje als voorafje is ook leuk om het helemaal japans te maken!

Toegevoegd na 9 minuten:
o, en nog de gouden tip: maak je (heel erg scherp)mes nat als je de rol in sushi-schijven snijdt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm, nu heb ik ook weer honger gekregen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mmmm...hier nog een sushi liefhebster!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hey dreammaster, je bent vergeten een plusje te geven :-) . Van mij komt ie i.i.g!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank!

Andere antwoorden (4)

Speciaal van een Japanse kennis :

Sushi Ingrediënten 2 kopjes witte Sushi rijst (ze noemen het kleverige rijst)
2 kopje Water
3 1 ⁄ 2 Theelepeltjes. azijn
1 schep. suiker (ik gebruik gerstemout)
1 theelepel zout (kan worden verminderd of weggelaten)

Hoe te bereiden ?

1 Rijst in een grote kom met water wassen. Wrijf korrels voorzichtig; natte korrels breken gemakkelijk. 2 Afvoer van water met een vergiet bijvoorbeeld.. Herhaal deze stap 3 of meer keer totdat water bijna helder is.. 3 Laat de rijst voor ten minstens 30 minuten in de pan. Hierdoor heeft de rijst ruim de tijd water te absorberen. 4 Meng in de pot koken, rijst en juiste hoeveelheid water. Bedek met deksel. 5 Cook rijst op de middellange warmte tot water kookt. Breng het op kookpunt snel. 6 Wanneer het begint te koken, zet hoge warmte en koken gedurende 1 minuut. Open klep nooit tijdens het koken. Aangezien het deksel van de druk van de stoom stuiteren kan, is het beter om een gewicht, of sommige gerechten op de deksel. 7 Zet de warmte naar laag en 4 of 5 minuten doorkoken. 8 Verminderen hitte op de laagste instelling voor 10 minuten. Elke korrel van rijst absorbeert water en mollige wordt. 9 Uitschakelen van de hitte en laat staan, rijst bedekt met deksel voor 10 minuten. Gedurende deze tijd de korrels zijn toegestaan om "", en het koken is voltooid door de hitte behouden in de rijst en de muren van de pot.

( Sorry voor de wat kromme zinnetjes)

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volg een workshop sushi maken. Zo leer je het meteen in de praktijk, je kunt vragen stellen etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op youtube zoeken op "make sushi". Waanzinnige voorbeelden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan handig zijn om met zo'n kant-en-klaar pakket te beginnen, want het is in het begin nog best even zoeken om zo'n rol-matje te vinden, en of je wel de juiste soort zeewier hebt enz. In zo'n pakket zit alles wat je nodig hebt. En als het daarmee een beetje gelukt is, kun je later de ingrediënten bij de toko halen en naar hartelust experimenteren met de vele recepten die op het internet te vinden zijn.