Hoeveel recepten wil je hebben? Hier heb je in elk geval het recept met bier en soepgroenten. http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/hoofdgerechten/vis_en_schaaldieren/gekookte-mosselen-14185.html
Zo puur mogelijk, wortel en prei, heerlijk. Maar verder kan bijna alles wat smaak aangeeft. Meer Soepgroenten vind ik minder lekker!
31 oktober 2014 08:33
Als je zoveel moeite doet om van mosselen iets smakelijks te maken, waarom zou je er dan nog mosselen bij doen? Groentesoep is op zichzelf al heerlijk.
Omdat ik het hele jaar door heerlijke groentesoep maak en een enkele keer maar mosselen, niet eens ieder jaar... ;-) Maar ook omdat ik tegenstrijdige dingen hoorde.
De klassieke groentes die je ook in een bouquet garni doet: ui in partjes, wortel in stukken, prei. En desgewenst wat groene kruiden als peterselie, wat selderij. Plus een scheut witte wijn. Bier zou ik niet doen, het is erg dominant.
Eerst ui, knoflook in plakjes en lente ui of prei bakken in olijfolie, dan een 1/2 bosje verse tym erbij (in z'n geheel) en even glazig bakken, dan een blikje tomatenpuree en een scheutje witte droge wijn erbij en dan de mosselen erbij.
De verse tym geeft een geweldige lekkere smaak aan de mosselen.