Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kun je spaghetti carbonara invriezen ?

Ik maak spaghetti carbonara klaar met verse saus, dus met room en rauwe ei. Maar ik hou vaak nog wat over na het eten. Kan ik ondanks dat er rauwe ei en room wordt gebruikt toch het geheel nog invriezen en e.v.t. later nog opbakken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
26.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het lijkt me geen goed idee, je krijgt na het ontdooien en goed doorwarmen , zeker spaghetti met roerei wat niet zode bedoeling is van spaghetti carbonara.

Toegevoegd na 2 uur:
En er is nog een andere 'gevaarlijke' categorie waar vrijwel niemand zich van bewust is. Rijst, pasta en couscous: zetmeelhoudende voedingsmiddelen die veel vocht bevatten. Hoe vaak komt het niet voor dat je een restje overhoudt en dat een volgende dag verwerkt in een salade of even opbakt? In rijst kan echter Bacillus cereus voorkomen, een bacterie die prima tegen hitte kan. De sporen van deze bacterie overleven dus het kookproces en kunnen tijdens het afkoelen volop kiemen, vooral als dat afkoelen (te) geleidelijk gaat.

Hoe kun je voedselvergiftiging voorkomen? De bekende adviezen: wassen van je handen, wassen van snijplanken en messen, wassen van groenten - ook voordat je gaat schillen. Goed, door en door verhitten en áls je wat overhoudt, dat zo snel mogelijk koelen. Je zachtgekookte eitje kun je echter met een gerust hart blijven eten. In de keuken loeren veel grotere en onvermoede gevaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding